آفتاب

بابک زنجانی دستگیر شد

بابک زنجانی دستگیر شد

فارس نوشت:

دادستان کل کشور از بازداشت بابک زنجانی خبر داد.

محسنی‌اژه‌ای دادستان کل کشور اظهار داشت: امروز بابک زنجانی بازداشت شد.

روز گذشته نیز دادستان تهران از مفتوح بودن پرونده بابک زنجانی خبر داده بود.

چندی پیش جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به سران سه قوه، خواستار برخورد با پرونده فساد مالی بابک زنجانی شدند.

علیرضا سلیمی یکی از امضاکنندگان این نامه در گفت‌وگویی گفته بود که ما معتقدیم اگر برخورد لازم با پرونده‌های فساد مالی افرادی همچون بابک زنجانی صورت نگیرد، موجب سلب اعتماد عمومی می‌شود و ما نگران آسیب دیدن اعتماد عومی هستیم.

وی افزود: باید با دانه درشت‌ها مقابله شود تا شفاف‌سازی لازم صورت گیرد. در حال حاضر افکار عمومی در تردیدند. باید معلوم شود که این فرد مجرم است یا نه و مورد اعتماد هست یا خیر؛ چرا دستش در مسائل مختلف باز است و به تخلفاتش رسیدگی نمی‌شود؟

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: دغدغه و انتظار ما این است که هر سه قوه هرچه سریع‌تر نسبت به تنویر افکار عمومی در این رابطه اقدام کنند.

بابک زنجانی به گفته خودش دارای بیش از ۷۰ شرکت از جمله شرکت هولدینگ توسعه سورینت قشم، "اولین بانک سرمایه‌گذاری اسلامی" (به انگلیسی: First Islamic Investment Bank) در مالزی، سهامدار شرکت هواپیمایی انور ترکیه، مؤسسه مالی اعتباری در امارات و بانک ارزش تاجیکستان است. او همچنین شرکت‌هایی در دوبی، ترکیه و تاجیکستان دارد.

 

تسنیم هم نوشت:  حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در اظهار داشت: بابک زنجانی با توجه به مسائل و اتهامات وارده در هفته‌های اخیر از سوی مراجع قضایی بازداشت شد.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به اتهامات مختلف بابک زنجانی، از اعلام این اتهامات خودداری کرد.

۴۷۴۷

کد N33913

وبگردی