آفتاب
اخبار بحرین/

درخواست گروه های مخالف از آل خلیفه/محکومیت حبس جوان بحرینی به جرم اقامه نماز

درخواست گروه های مخالف از آل خلیفه/محکومیت حبس جوان بحرینی به جرم اقامه نماز

واکنش یک مرکز حقوق بشری به تصمیم رژیم بحرین در صدور حکم حبس 45 روزه برای یک جوان بحرینی به جرم اقامه نماز در محل مسجد ویران شده البربغی و درخواست گروه های عمده مخالفان از آل خلیفه از مهمترین اخبار مربوط به این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المنامه، مرکز حقوق بشری بحرین با صدور بیانیه ای بازداشت و حبس سید هاشم علی جوان بحرینی به مدت 45 روز به سبب تلاش برای اقامه نماز در محل مسجد ویران شده البربغی را محکوم کرد.

در بیانیه این مرکز آمده است: این بازداشت ها دلیل آشکاری برای ادامه اقدامات خشونت بار آل خلیفه علیه آزادی دینی  است.

مرکز حقوق بشر بحرین تصمیم مقامات در منع برگزاری نماز را مغایر با همه قوانین و تعهدات بین المللی دانست و بیان کرد: این نقض آشکارماده 18 اعلامیه جهانی حقوق بشر است.

از سوی دیگر گروههای عمده مخالف بحرینی با صدور بیانیه ای اعلام کردند: پرهیز از تعصب و کراهت و احترام گذاشتن به طرف دیگر از تدوین نظام سیاسی بر اساس اصل برابری میان شهروندان، نظام انتخاباتی معتقد به رای مردم و احترام گذاشتن به آنها حاصل می شود.

در این بیانیه از رژیم بحرین خواسته شده که تجارب عربی و جهانی شامل مغرب، ایرلند و آفریقای جنوبی در زمینه انتقال از استبداد و تبعیض نژادی به عدالت انتقالی که آشتی و مصالحه را به دنبال داشته است استفاده کند.

از سوی دیگر منطقه ابوصبیع بحرین شاهد تجمعی در همبستگی با احمد الفردان عکاس بحرینی که اخیرا به دست نظامیان بحرینی بازداشت شده است بود.

این تجمع پس از اخباری درباره انتقال الفردان به بیمارستان القلعه برگزار شد و خانواده وی به شدت درباره وضع سلامتی این عکاس ابراز نگرانی کردند و خواستار روشن شدن سرنوشت وی چهار روز پس از بازداشت وی در برابر منزلش در منطقه ابو صبیع شدند.

این در حالی است که کمیته حمایت از روزنامه نگاران بازداشت احمد الفردان را محکوم کرد.

شریف منصور هماهنگ کننده برنامه خاورمیانه ای و شمال آفریقای این کمیته از مقامات بحرینی خواست که احمد الفردان را فورا آزاد کند.

وی افزود: درحالی که رژیم بحرین از اهمیت تلاشهای رسانه ای دم می زند اما همچنان به سرکوب هر دیدگاه مخالف ادامه می دهد. تصاویری که احمد الفردان گرفته است در همه خبرگزاری های بین المللی بازتاب داشته است و گروههای حقوق بشری نیز آن را مورد تایید قرار داده اند.

خاطرنشان می شود که احمد الفردان به سبب انعکاس حوادث بحرین حائز جوائز بین المللی شده است.


 

کد N33854

وبگردی