آفتاب

دیدار جمعی از اصحاب رسانه مصر با ابوترابی‌فرد

دیدار جمعی از اصحاب رسانه مصر با ابوترابی‌فرد

جمعی از اصحاب رسانه کشور مصر صبح امروز با حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار ابوترابی با اشاره به نقش کلیدی و محوری کشور مصر در اقتدار دنیای اسلام و رویارویی با نظام سلطه و رژیم صهیونیستی، گفت: ما برای رابطه با کشور مصر به عنوان کشور بزرگ اسلامی در جنوب غربی آسیا و دارای تمدنی کهن، اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم و به آینده روشن این کشور به دلیل بیداری اسلامی و حضور سیاستمداران هوشمند، نظریه‌پردازان و چهره‌های برجسته دینی و سیاسی اعتقاد داریم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم نمودن اقدامات گروه‌های تروریستی در منطقه، یادآور شد: عامل اقدامات تروریستی در سوریه، لبنان، عراق، پاکستان،‌ افغانستان و سراسر دنیای اسلام سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و قدرت‌های جهانی می‌باشد.

وی در همین راستا، ارسال مجموعه‌های سنگین و سلاح‌های پیشرفته و نیروهای خارجی به کشور سوریه را نماد آشکار دخالت خارجی در مسائل داخلی این کشور اسلامی خواند و گفت: همان کسانی که غزه را سال‌ها محاصره کردند که به مردم غزه حتی دارو و کمترین امکانات زیستن نرسد، همه دروازه‌های شمالی، جنوبی و غربی سوریه را برای ارسال سلاح و نیروهای نظامی گشودند. امروز خاورمیانه تغییر پیدا کرده، در گذشته رژیم صهیونیستی که در شش روز چند کشور اسلامی را مورد هجوم و تجاوز قرار داده بود و توانست به اهدافش برسد، 33 روز با لبنان و 23 روز با غزه جنگید و طعم شکست را از مقاومت چشید و روز به روز هم با ضعف شدیدتری روبرو است به نحوی که خود را در مقابل قدرت رو به رشد و عزت‌آفرین دنیای اسلام در معرض خطر جدی مشاهده می‌کند.

ابوترابی در پایان سخنانش ضمن اعلام آمادگی ایران جهت گسترش روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی با کشور دوست و برادر مصر، ابراز امیدواری نمود: در آینده با ایفای نقش صاحبان رسانه و رجال سیاسی هوشمند مصر، شاهد بالاترین سطح روابط فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و اقتصادی بین دو کشور برادر و دوست ایران و مصر باشیم.

ابوترابی در بخش دیگری از سخنان خود ارجاع پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به شورای امنیت را جهت اعمال فشار به جمهوری اسلامی ایران برای توقف کامل غنی‌سازی اورانیوم دانست و گفت: با استقامت و ایستادگی ملت ایران در برابر فشارها و تحریم‌ها، 5+1 در مذاکرات ژنو 3 در حالی با ایران وارد مذاکره و تنظیم یک نقشه راه شدند که غنی‌سازی اورانیوم زیر پنج درصد در کشور را پذیرفته و با قبول چرخش حدود 19 هزار سانتریفیوژ در سایت‌های هسته‌ای ایران، مقدمات گفت‌وگو و مذاکرات برای رسیدن به یک توافق جامع، فراهم شد و امیدواریم این مذاکرات در چارچوب منافع ملی ما به نتیجه مطلوبی برسد.

نایب رییس مجلس در همین چارچوب با اشاره به اینکه دنیای اسلام با دستیابی به فناوری‌های نوین و در سایه فضای سیاسی کاملا آزاد و در پرتو آموزه‌های اسلامی در آستانه تغییر و تحول بنیادی می‌باشد، گفت: ایران اسلامی نماد این تحول و دگرگونی است و ما در عرصه تولید علم و عرصه فن‌آوری‌های نوین آماده انتقال همه تجارب و دانش خود به سایر ملل مسلمان و کشورهای منطقه هستیم و دانش هسته‌ای هم از این اصل کلیدی مستثنی نیست.

در ادامه این دیدار ابوترابی‌فرد خاورمیانه‌ای که در آن نامی از فلسطینی‌ها نباشد و رژیم صهیونیستی روز به روز بزرگتر و قدرتمندتر گردد را خاورمیانه مطلوب آمریکا خواند و گفت: آمریکا و متحدین غربی او و عوامل‌شان در دنیای اسلام تمایل نداشتند که در نقشه سیاسی خاورمیانه با تغییرات جدی روبرو شوند، خاورمیانه‌ای که در آن حسنی مبارک و روسای بعضی از کشورهای اسلامی، منافع غرب را تامین می‌کردند. خاورمیانه آرامی که می‌توانست انرژی مورد نیاز غرب را با امنیت تامین کند و بازاری برای کالاهای غرب باشد.

انتهای پیام

کد N33732

وبگردی