آفتاب

‌جلیلی: بصیرت مردم، کشور را بیمه خواهد کرد

‌جلیلی: بصیرت مردم، کشور را بیمه خواهد کرد

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "بصیرت مردم، کشور را بیمه خواهد کرد"، گفت: مردم ایران نشان دادند که در یک مسیر پاک بیشترین همراهی را با نظام دارند و البته نظام نیز آن همراهی را با مردم داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان شمالی، سعید جلیلی در جمع دانشجویان خراسان شمالی در دانشگاه پیام نور بجنورد اظهار کرد: به طور کلی اهمیت حماسه 9 دی به دلیل بصیرتی بود که مردم در فتنه 88 از خود نشان دادند.

وی افزود: در سال 88 وقتی دشمنان دیدند که یک قدرت و ظرفیت بزرگ در نظام انقلاب اسلامی با محوریت اسلام ناب شکل گرفته و مردم نیز در بزنگاه‌ها از آن حمایت می‌کنند و در صحنه حاضر می‌شوند، نتوانستند آن را تحمل کنند و باعث آن حوادث شدند. اگر شما یک اندیشه ناب همانند اندیشه اسلام که ناب‌ترین اندیشه‌هاست، داشته باشید که در آن دنیا و آخرت دیده شده و امام معصوم نیز در آن وجود داشته باشد اما بصیرت و همراهی مردم وجود نداشته باشد، آن اندیشه نمی‌تواند محقق شود و توسعه پیدا کند.

جلیلی ادامه داد: مردم ایران نشان دادند که در یک مسیر پاک بیشترین همراهی را با نظام دارند و البته نظام نیز آن همراهی را با مردم داشته است، بنابراین مسلم است که دشمنان نمی‌خواهند این نظام قدرت بگیرد و آن‌ها این را تحمل نخواهند کرد. فتنه چه زمانی شکل خواهد گرفت؟ دشمن همیشه دشمنی‌های خود را خواهد داشت و دشمنی خواهد کرد و زمانی که بداند خواسته‌های آن‌ها توسط برخی از عوامل داخلی انجام خواهد گرفت وارد می‌شود و فتنه شکل خواهد گرفت که در این صورت آگاهی و بصیرت مردم آن را خنثی می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انتخابات خرداد 92 مهر ابطال بر فتنه بود، اظهار کرد: در این انتخابات تنوع، رقابت و مشارکت وجود داشت و این امر سبب شد تا حماسه بزرگ سیاسی خلق شود و از سوی دیگر مردم دوباره بصیرت، آگاهی و در صحنه بودن خود را به دشمنان و دنیا نشان دادند.

وی با بیان اینکه "اگر موفقیتی بدست آوردیم به برکت نظام ولایت فقیه و انقلاب اسلامی بوده است"، تصریح کرد: ایران نشان داده است که نه تنها بدون همراهی با آمریکا بلکه با مبارزه با آن نیز می‌تواند پیشرفت کند و به موفقیت دست یابد. با وجود همه فشارهایی که در عرصه هسته‌ای به ایران وارد شد اما موفقیت‌هایی زیادی بدست آمد.

جلیلی با بیان اینکه "امروز دشمنان می‌خواهند الگوی مبارزه تضعیف شود و به کنار رود"، افزود: اگر در زمان حال در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، علمی، نظامی و استقلال پیشرفت‌هایی کسب کرده‌ایم به دلیل حضور و همراهی آگاهانه مردم با نظام بوده است. دشمنان تحریم‌ها را بعد از جریان 9 دی به کشور ما تحمیل کردند و آن هم به این دلیل بود که آنها فهمیدند برای تضعیف کردن این نظام باید خود مردم را هدف قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر اقتصاد یکی از مهم‌ترین عرصه‌های مبارزه است، افزود: به همین دلیل در کنار حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی مطرح شد. حماسه اقتصادی یک تعارف نیست؛ نیروی انسانی خوب و منابع در این کشور وجود دارد که باید بتوان با وحدت در این عرصه پیش رفت و در آن نیز به پیروزی رسید.

دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی در ادامه گفت: امروز دفاع ما از حقوق هسته‌ای، فقط بحث هسته‌ای نیست. اگر دشمنان احساس کنند که توانستند نفوذ کنند و حقی را بگیرند، می‌توانند در بقیه جاها نیز وارد شوند. محیط بین‌الملل یک محیط پاستوریزه نیست که بگویم من این شرایط را دوست دارم و حفظ می‌کنم، اما دنیا ساکت نمی‌نشیند و به سراغ شما می‌آید.

وی ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم برخی از قدرت‌ها آمدند و مناسبت‌هایی را بر اساس قدرت، زور و تزویر تعریف کردند که آن‌ها امتیازاتی را داشته باشند و کشورهای دیگر از آن محروم هستند مانند معاهده ان.پی.تی و حق وتو و البته انحصاراتی را در عرصه‌های مختلف علم و اقتصاد را نیز برای خود وجود آوردند مانند اعمال تحریم‌ها.

جلیلی با بیان اینکه "اکنون این افراد با بیان این تعاریف، مدعی حقوق بشر و دموکراسی هستند"، تاکید کرد: در یکی - دو دهه اخیر بنا به اظهارات رسمی کشورهای غربی یک میلیون آفریقایی کشته شدند که صدایی از سازمان ملل بلند نشد اما باید همه سپتامبر را به یاد داشته باشند که در آن سه هزار نفر کشته شدند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، به مساله بحرین نیز اشاره کرد و تمام بحث بحرین بر این است که هریک از بحرینی‌ها یک رای داشته باشند پس چرا آن‌هایی که می‌گویند طرفدار دموکراسی هستند و گوش فلک را کر کرده‌اند، صحبتی نمی‌کنند؟ درباره مساله افغانستان نیز از خانم آلبرایت پرسیده شد که چندین هزار کودک افغانستانی به علت اعمال تحریم‌ها کشته شدند اما پاسخی که داده شد این بود که بله، انتخاب سختی بود اما مجبور شدیم آن را اجرا کنیم، سپس مدعی اجرای حقوق بشر می‌شوند.

وی با بیان اینکه "ایران یک اندیشه جدید همانند اندیشه مردم‌سالاری را مطرح کرده است که وابسته به قدرت و اشرافیت نیست و دشمنان از ترویج آن در دنیا هراس دارند"، افزود: انتخابات پیروزمندانه سال 88 زمانی صورت گرفت که دشمنان در جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه شکست خوردند. آن‌ها از این مدل که ایران بتواند بر توانایی‌های خودش تکیه کند و موفق شود، می‌ترسیدند و به همین دلیل فتنه را به راه انداختند.

انتهای پیام

کد N33731

وبگردی