آفتاب

کاخ ریاست جمهوری اوکراین در محاصرۀ معترضان

کاخ ریاست جمهوری اوکراین در محاصرۀ معترضان

در حالی که هزاران نفر از مخالفان دولت اوکراین خیابانهای پایتخت را هنوز ترک نکرده اند، شماری از آنها با خودروهای خود در مقابل ساختمان محل زندگی رئیس جمهوری این کشور تجمع کردند.

 

 

معترضان که پرچم اوکراین را به خودروهایشان زده بودند با صدای ممتد بوق تلاش کردند که صدای اعتراض خود را به گوش ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری اوکراین برسانند.

اعتراضها در اوکراین پس از آن آغاز شد که رئیس جمهوری این کشور به طور غیرمنتظره ای امضای توافقنامه تجاری با اتحادیه اروپا را به تعویق انداخت و اندکی بعد با دولت روسیه معاهده اقتصادی امضا کرد.

مخالفان دولت نگران هستند که با فرارسیدن تعطیلات سال نو، شمار معترضان در خیابانها کاهش پیدا کند و آنها به خواسته اصلیشان که کناره گیری دولت است نرسند.

رهبران گروه های سیاسی مخالف دولت، معترضان را در خیابانها تنها نگذاشتند و در کنار آنها حضور داشتند.

ویتالی کلیچکو، رهبر یکی از احزاب مخالف دولت می گوید: «بعد از تعطیلات سال نو ما از افراد ناراضی خواهیم خواست که دست به اعتصاب بزند.»

شمار بالای نیروهای پلیس ضدشورش به رانندگان معترض اجازه نداد که با خوروهایشان وارد محوطه کاخ ریاست جمهوری بشوند.

دست کم پنج نفر در جریان این اعتراضها بازداشت شدند.

آنجلینا کاریاکینا، گزارشگر یورونیوز از کی یف می گوید: «مخالفان دولت بار دیگر فریاد می زنند که چون دولت به خواسته آنها اهمیت نمی دهد تصمیم گرفته اند که در مقابل ساختمان محل اقامت رئیس جمهوری با خودروهای خود تجمع کنند. مکانی که فقط چند صد متر با جایی که من ایستاده ام فاصله دارد. اما مسیر خانه رئیس جمهوری توسط پلیس مسدود شده است. این افراد وعده داده اند که اگر خواسته آنها عملی نشود، تجمع امروز تبدیل به اتفاقی هرروزه خواهد شد.»

یورونیوز

52261

کد N33625

وبگردی