آفتاب

تهدید هند برای قطع فعالیت‌های تجاری سفارت آمریکا

تهدید هند برای قطع فعالیت‌های تجاری سفارت آمریکا

با تداوم مناقشه میان هند و آمریکا به سبب بدرفتاری مقامات آمریکایی با یک دیپلمات هندی، دهلی‌نو فعالیت‌های تجاری سفارت آمریکا در این کشور را مورد سوال قرار داد و تهدید به قطع واردات بدون عوارض گمرکی این سفارت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه هندوستان تایمز، دولت هند که همچنان از بابت بدرفتاری مقامات آمریکایی با "دویان خوبراگیر"، دیپلمات کنسولگری هند در نیویورک ناراحت است، اعلام کرده که در نهادهایی که از واردات بدون عوارض گمرکی بهره می‌برند از جمله سفارت آمریکا، اشخاص غیردیپلماتیک نظیر برخی شرکت‌های خصوصی و دوستان مقامات سفارت آمریکا سوءاستفاده می‌کنند.

هند به واشنگتن اعلام کرده که واشنگتن خود هیچگاه چنین امتیازاتی را برای یک کشور دیگر قائل نشده و تصمیم دارد آنچه را که امتیازات غیر دو جانبه خوانده لغو کند.

در هند یک نهاد به نام انجمن حمایت از جامعه آمریکاییان با استفاده از این امتیازات می‌تواند بسیاری از اقلام را به دلیل معافیت از پرداخت مالیات یا عوارض گمرکی با قیمتی بسیار کمتر خریداری کند.

هند همچنین یکی از موارد مورد سوال را مربوط به یک پرسش در فرم عضویت این انجمن آمریکایی می‌داند.

بر این اساس در این فرم درخصوص ماهیت وظایف غیردیپلماتیک متقاضی سوال و از وی خواسته شده یک نامه از سوی شرکت این انجمن در آمریکا بیاورد که استخدام و مدت اقامت وی را گواهی و تایید کند.

هند همچنین عضویت‌های ویژه در این انجمن را یکی دیگر از موارد سوء‌استفاده آمریکایی‌ها از امتیازات دانست.

انتهای پیام

کد N33441

وبگردی