آفتاب

کشته شدن امام جمعه یکی از مساجد عراق در پی حمله افراد مسلح

کشته شدن امام جمعه یکی از مساجد عراق در پی حمله افراد مسلح

منابع امنیتی عراق از کشته شدن امام جمعه مسجد "المحمدی" و یکی از همراهانش در حمله افراد مسلح ناشناس در شمال شرق بعقوبه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، یک منبع امنیتی در استان دیالی عراق اعلام کرد که قیس الجبوری، امام جمعه مسجد المحمدی و یکی از همراهانش در حمله افراد مسلح ناشناس در "المقدادیة" واقع در شمال شرق بعقوبه کشته شدند.

به گزارش این منبع، به دنبال این حادثه نیروهای امنیتی در مکان مذکور حضور یافتند.

مناطق جنوب المقدادیه در استان دیالی همواره صحنه حمله و اقدامت خشونت‌آمیز گروه‌های مسلح بوده است.

از سوی دیگر، در درگیری‌های امروز (دوشنبه) میان نیروهای امنیتی و تحصن‌کنندگان در شهر الرمادی واقع در غرب عراق چند تن کشته و زخمی شدند.

نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق روز جمعه گذشته اعلام کرده بود که در صورتی که تحصن‌کنندگان به تحصن خود پایان ندهند، نیروهای امنیتی و ارتش عراق وارد عمل می‌شوند.

سعدون الدلیمی، وزیر دفاع عراق نیز در واکنش به تظاهرات اهالی قبایل الانبار در اعتراض به بازداشت احمد العلوانی، نماینده الانبار در پارلمان عراق اعلام کرد که در صوتی العلوانی را آزاد می‌کند که تحصن‌کنندگان به تحصن خود پایان دهند.

از سوی دیگر، جاسم محمد حسین، یکی از اعضای پارلمان عراق از تلاش برخی افراد ناشناس برای ترور وی در منطقه "القاهره" واقع در مرکز شهر موصل به وسیله دو بمب دست‌ساز در خودروی وی نجات یافت.

انتهای پیام

کد N33439

وبگردی