آفتاب

صداوسیما عملکردش در مذاکرات ژنو را گزارش داد

صداوسیما عملکردش در مذاکرات ژنو را گزارش داد

در آستانه‌ی دور جدید مذاکرات ایران با گروه 1+5، روابط عمومی سازمان صداوسیما در گزارشی اعلام کرد که بیش از 100 ساعت حمایت رسانه‌ای از مذاکرات ژنو داشته است.

صداوسیما همچنین در گزارشی دیگر اعلام کرد که بیش از 2300 دقیقه زمان برای ارائه گزارش 100 روزه به دولت یازدهم اختصاص داده است.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، صداوسیما تاکنون در 497 برنامه، مذاکرات تیم هسته‌ای کشورمان را در ژنو با گروه 5+1 پوشش داده است.

بیش از 6100 دقیقه برنامه در قالب‌های مختلف در این باره تهیه و از شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی پخش شده است. این برنامه ها شامل گفت‌وگوهای استودیویی، گزارش‌های خبری ارتباط‌های زنده در دوره‌های مختلف مذاکرات در ژنو و برنامه‌های تحلیلی شده است.

برنامه هایی چون "گفت و گوی ویژه" شبکه 2 ،"نکاه 1" شبکه یک ، " کنکاش" در شبکه جام جم ،" دونیم ساعت " در شبکه خبر و "موج روز" در رادیو ایران از شاخص ترین برنامه هایی هستند که به اخبار و تحلیل های کارشناسانه در باره مذاکرات ژنو پرداخته‌اند. این برنامه ها با دعوت از مسؤولان وزارت خارجه، دست اندرکاران موضوع هسته‌ای ایران، نمایندگان مجلس و تحلیلگران مسائل جهانی جزئیات مذاکرات ژنو را بررسی و تحلیل و به تنویر افکار عمومی در این زمینه کمک کردند.

شبکه خبر و بخش‌های خبری شبکه یک در مدت برگزاری مذاکرات بیش از 40 ارتباط زنده با محل برگزاری مذاکرات برقرار کردند تا مخاطبان خود را از تازه‌ترین اطلاعات و اخبار درباره‌ی نشست‌ها مطلع کنند. علاوه بر این شبکه خبر، بیش از 4000 خبر در این باره را به شکل زیرنویس برای مخاطبانش منتشر کرد.

برنامه های "گزارش هفتگی ، " 7روز "،"نگاه 2"،" در این هفته " و " جهان سیاست "نیز هر یک با تولید چند برنامه در انعکاس اخبار مذاکرات ژنو مشارکت داشته‌اند.

در گزارش دیگر روابط عمومی صداوسیما آمده است:

دولت یازدهم در ارائه گزارش صد روزه خود توانست در 88 برنامه سیاسی اقتصادی، 2317 دقیقه با مردم گفت‌و‌گو کند.

این برنامه‎ها که عمده آن‌ها بخش‌های "گفت‌وگوی ویژه خبری "شبکه دو" و "دو نیم ساعت" شبکه خبر، "نگاه روز"،"اقتصاد روز" و "موج روز" رادیو ایران است، با اختصاص آنتن زنده و گزارش‌های ویژه، عملکرد دولت در روزهای اولیه تشکیل یازدهمین کابینه را برای مردم تشریح کردند.

"نگاه یک" از شبکه یک و "هفت روز" از شبکه سه هم در رتبه‌های بعدی با دعوت از دولتمردان، دولت را در ارائه گزارش صد روزه یاری کرده‌اند. هم‌چنین واحد مرکزی خبر در یک مستند 11 دقیقه ای و باشگاه خبرنگاران جوان در 10 گزارش 4 دقیقه ای، فضایی را برای تشریح عملکرد صد روزه رییس جمهور و دولت یازدهم ایجاد کرده اند.

در این میان بخش گفت و گوی ویژه خبری با اختصاص 15 برنامه و 687 دقیقه زمان،بیشترین فرصت و فضای ارائه گزارش را برای دولت یازدهم ایجاد کرده است که این امر با حضور وزیران دولت در استودیو میسر شد.

انتهای پیام

کد N33438

وبگردی