آفتاب
تحولات امنیتی سوریه/

هلاکت تروریستهای النصره و لواء الاسلام در حومه دمشق/ آزادی مردم محاصره شده در منطقه کارگری عدرا

هلاکت تروریستهای النصره و لواء الاسلام در حومه دمشق/ آزادی مردم محاصره شده در منطقه کارگری عدرا

ارتش سوریه در عملیات خود در منطقه کارگری عدرا توانست شمار زیادی از ساکنان این منطقه را که تحت محاصره گروههای تروریستی قرار داشتند، آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، طی روزهای اخیر شمار زیادی از ساکنان منطقه کارگری عدرا توسط گروههای ترویستی محاصره شده بودند. گروههای تروریستی در برخی محله های این منطقه اعدام های خیابانی به روشهای بسیار وحشیانه انجام داده بودند و ساکنان را دچار رعب و وحشت شدید کرده بودند.

نیروهای ارتش سوریه در عملیاتی جدید توانستند شمار زیادی از ساکنان این منطقه را از محاصره خارج کرده و تا زمان بازگرداندن امنیت به منطقه ای امن منتقل کنند.

گروههای تروریستی وابسته به جبهه النصره، لواء الاسلام و جبهه اسلامی بیست روز پیش به منطقه کارگرنشین عدرا یورش برده بودند و جنایات مختلفی را مرتکب شدند.

دیگر تحولات امنیتی سوریه به شرح زیر است:

- ارتش سوریه در آخرین عملیات تعقیب گریز تروریستها، شمار زیادی از آنها را در مناطق عدرا البلد، دوما، حرستا، یبرود، الزبدانی ، داریا و عربین (حومه دمشق) به هلاکت رساند. بیشتر این تروریستها غیر سوری و اکثر فلسطینی بوده و از اعضای جبهه النصره و لواء الاسلام محسوب می شدند.

- مردم ساکن منطقه کارگری عدرا با انجام تظاهراتی گسترده از ارتش سوریه خواستند گروههای تروریستی را از این منطقه بیرون برانند.

- 10 خودرو حامل تسلیحات تروریستها در عملیات ارتش سوریه در ادلب منهدم شد و شماری از تروریستها نیز به هلاکت رسیدند.

- ارتش سوریه با یورش به مخفیگاههای تروریستها شماری از اعضای احرار الشام و گردان صقر را در استانهای حماه و درعا به هلاکت رساند.

- عملیات تعقیب و گریز تروریستها در حومه دمشق با هلاکت شمار زیادی از تروریستهای با تابعیت عربی و خارجی در حلب و حومه آن همراه شد.

- در حمله خمپاره ای تروریستها به منطقه العباسیین دمشق یک نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

کد N33321

وبگردی