آفتاب

دو پلیس در حمله تروریستی مهاجمان به حسینیه شیعیان در پاکستان کشته شدند

دو پلیس در حمله تروریستی مهاجمان به حسینیه شیعیان در پاکستان کشته شدند

اسلام آباد - ایرنا - مقام های پلیس پاکستان دوشنبه گزارش دادند: براثر حمله تروریستی مهاجمان ناشناس به حسینیه (امام بارگاه) و مسجد شیعیان در شهر راولپندی در حومه اسلام آباد دو پلیس کشته و دو نفر دیگر بشدت مجروح شدند.

به گزارش ایرنا، مقام های پلیس شهر راولپندی به خبرنگاران گفتند: چهار مهاجم موتورسوار امروز در منطقه ˈدهوک سیدانˈ حوالی ناحیه ˈریس کورسˈ این شهر به حسینیه ˈقصر شبیرˈ تیراندازی کردند.

به گفته این مقام ها؛ دو افسر پلیس محافظ مسجد و حسینیه شیعیان در این حمله تروریستی کشته و دو نفر دیگر نیز بشدت زخمی شدند.

پلیس شهر راولپندی افزود: تروریست ها پس از ارتکاب جنایت به سرعت از محل حادثه متواری شدند.

تیم های امدادی با حضور در محل حادثه؛ اجساد قربانیان و زخمی ها را به مرکز پزشک قانونی و بیمارستان شهر راولپندی منتقل کردند.

گزارش رسانه های پاکستانی به نقل از منابع بیمارستانی؛ حاکی از بحرانی بودن وضعیت دو پلیس زخمی و افزایش احتمالی تعداد قربانیان حمله تروریستی امروز است.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است اما مقامات پاکستانی شبه نظامیان گروه های افراطی و تندروهای مذهبی از جمله طالبان را در انجام چنین اقداماتی مقصر می دانند.

دوم آذرسال گذشته (22 نوامبر 2012) حمله انتحاری یک تروریست وابسته به گروه تحریک طالبان به حسینیه قصر شبیر در منطقه ˈدهوک سیدانˈ هنگام عزاداری شیعیان، 23 کشته و 47 نفر از جمله زن ، کودک و تعدادی نیروی پلیس مستقر در محل حادثه زخمی شدند.

آساق ** 1095**1392**
کد N33282

وبگردی