آفتاب
نماینده مردم پیرانشهر در مجلس:

نخستین دختر حادثه دیده روستای شین آباد جراحی شد

نخستین دختر حادثه دیده روستای شین آباد جراحی شد

تهران- ایرنا- نماینده مرم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: نخستین دختر دانش آموز حادثه دیده روستای شین آباد جراحی شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، رسول خضری در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس در جمع خبرنگاران افزود: براساس قول محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری یک تا 1.5 میلیارد تومان پول برای درمان دختران دانش آموزان حادثه دیده شین آباد به حساب بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) واریز شده است.

وی یادآور شد: با واریز این پول اولین دختر دانش آموز شین آباد امروز تحت عمل جراحی قرار گرفت.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس خاطرنشان کرد: دومین عمل جراجی نیز امروز و سومین عمل جراحی تا آخر هفته انجام می شود.

خضری ادامه داد: مقرر شد برای جراحی، دیگر حادثه دیدگان پروسه ای پنج ساله تعریف شود تا از بهترین تیم پزشکی برای جراحی پلاستیک آن کمک گرفته شود.

وی همچنین گفت: در زمان استقرار دولت یازدهم طی دیداری که با رییس جمهوری داشتیم از وی درخواست کردیم به دو درخواست کودکان شین آبادی رسیدگی شود که یکی درمان و جراحی آنان و دیگری پرداخت مستمری به آنها تا آخر عمر بود.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس گفت: سال گذشته 60 میلیون تومان بیمه عمر و امسال نیز 6 تا 76 میلیون تومان به آنان به صورت نقدی پرداخت شده است.

خضری ادامه داد: در اسفندماه سال 91 به خانواده دو کودکی که در این حادثه فوت کردند، دیه کامل پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: براساس مصوبه هیات وزیران دولت دهم، دولت موظف است بحث و هزینه درمانی این حادثه دیدگان را تا آخر عمر برعهده بگیرد.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس نهم یادآور شد که از دولت درخواست کردیم برای پدران این دختران حادثه دیده نیز به صورت مستمر حقوقی در نظر گرفته شود تا خانواده آنها به جز بحث درمان دغدغه دیگری نداشته باشند.

خضری با بیان این که در حادثه روستای شین آباد از 28 دانش آموز، دو نفر از آنها فوت کردند، گفت: 12 نفر نیز به شدت مجروح شدند و 14 نفر بهبود نسبی یافتند.

وی تصریح کرد: مدت درمان این دانش آموزان حادثه دیده ممکن است چندین سال طول بکشد.

نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری روز شنبه با ۱۲ نفر از دختران حادثه دیده در آتش سوزی سال گذشته مدرسه شین آباد که به دلیل شدت جراحات برای ادامه درمان به تهران آمده اند، دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار اعلام کرد: تمامی اعتبار درمان دانش آموزان شین آبادی تامین و هزینه اولیه آن به حساب بیمارستان واریز شده تا در اسرع وقت نسبت به درمان و جراحی پلاستیکی آنان اقدامات لازم انجام شود.

این دانش آموزان در حادثه آتش سوزی مدرسه ابتدایی شین آباد در ۱۵ آذر سال ۱۳۹۱ دچار سانحه شدند.

سیام**9103**1058**1336
کد N33244

وبگردی