آفتاب

سیداحمد خاتمی: نظام به کمترین مجازات یعنی حصر خانگی اکتفا کرد

سیداحمد خاتمی: نظام به کمترین مجازات یعنی حصر خانگی اکتفا کرد

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: نظام با سران فتنه مهربان‌ترین برخورد را داشت و به کمترین مجازات که حصر خانگی است، اکتفا کرد اما آنان به جای اینکه تشکر کنند، طلبکار شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در اجتماع عاشورائیان در کرمان که به مناسبت حماسه نهم دی برگزار شد، اظهار کرد: مردم ایران در 9 دی حماسه مانور ولایت را سامان دادند.

وی با بیان اینکه "مردم ما در هشت سال دفاع مقدس کشور را در عرصه تهاجم خارجی بیمه کردند"، خطاب به جمع حاضر گفت: اینکه دشمنان می‌گویند همه گزینه‌ها روی میز است، ولی تاکنون غلطی نتوانستند بکنند و نخواهند توانست، مدیون حماسه هشت ساله شما مردم است. شما مردم در دفاع مقدس به دنیا نشان دادید کمترین تهاجم به این کشور مساوی با توفنده‌ترین برخورد است. نشان دادید اگر دشمنان شما بویژه رژیم غارتگر صهیونیست که جان آمریکاست بخواهد کمترین تعرضی به کشور داشته باشد، تلاویو و حیفا را با خاک یکسان خواهید کرد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: حضور شکوهمند شما در سال 88 نیز کشور را در عرصه تهاجم داخلی بیمه کرد. شما پیام دادید به دشمنان داخلی که شما را یارای مقابله با این ملت بپاخاسته نیست. این اجتماع باشکوه امروز یادآور حماسه 22 بهمن است که مردم به صحنه آمده و بساط فتنه‌گران را جمع کردند و یک پیام صریح دارد و آن اینکه فتنه‌گران بدانند حماسه سازان 9 دی 88 زنده و در صحنه‌اند و اگر بار دیگر بخواهید فتنه‌گری کنید، با همان موج توفنده مقابل خواهید شد.

سیداحمد خاتمی با بیان اینکه "پیام ملت این است که فتنه‌گران مستحق مجازات هستند و جنایات آنها را از یاد نخواهند برد"، افزود: فتنه‌گران بدانند میدان برایشان باز نشده و مردم به شدت از قرار گرفتن برخی از فتنه‌گران در پست‌های کلیدی کشور ناراحت هستند. پیامبر اعظم(ص) سه نگرانی بعد از خود داشت که به تعبیر علامه مجلسی این سه اتفاق افتاد، اما شما مردم ولایی نگذاشتید این سه نگرانی در زمان حاضر اتفاق افتد.

وی خاطرنشان کرد: یک نگرانی پیامبر اسلام گمراهی بعد از هدایت بود اما شما فهمیدید راه حق، راه علی(ع) است و بعد از امام راحل ولی فقیه را شناختید و همان عشقی را که به امام راحل داشتید یکجا نثار جانشین صالحش مقام معظم رهبری کردید. فتنه‌گران در خرداد سال 76 گفتند قلم‌های آقا را شکستیم و در انتخابات 88 گفتند کمر آقا را می‌شکنیم اما شما مردم با حماسه‌تان کمر فتنه‌گران را شکستید.

این عضو مجلس خبرگان در ادامه اظهار کرد: دولتی که شکل گرفته، با شعار اعتدال سر کار آمده است. محور اعتدال، فقط مقام معظم رهبری است در دولت اعتدال جایی برای افراطی‌ها نیست. در فتنه 88 کسانی افراطی و آتش‌بیار معرکه بودند که اردوکشی خیابانی به راه انداختند و زیر پرچم آنها به سیدالشهدا(ع) حمله شد و تحت بیانیه‌هایشان به امام اهانت شد، مسجد به آتش کشیده و ده‌ها تن شهید و صدها نفر مجروح شدند، آنها افراطی هستند و در دولت اعتدال جایی برای افراطی‌ها نیست.

خاتمی اضافه کرد: کسانی هم تفریطی بودند؛ یعنی از اول فتنه تاکنون که مقام معظم رهبری بیش از 200 بار کلمه فتنه را گفته‌اند، کسانی حتی یک بار هم نگفتند و محکوم نکردند و در حالی که رهبری 30 بار از سال 88 تاکنون از حماسه 9 دی تجلیل کرد اما کسانی حتی برای یک بار هم تجلیل نکردند و بماند که از فتنه‌گران تجلیل کردند، تفریطی هستند. نه خط افراط و نه خط تفریطی ها درست است، فقط خط شما مردم درست است که خط اعتدال و ولایت است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه "نگرانی دیگر پیامبر اسلام(ص) این است که گاهی باطل، لباس حق می‌پوشد"، یادآور شد: در اول انقلاب فتنه کمونیست‌ها، لیبرال‌ها و منافقین را در کشور داشتیم اما پیچیده نبودند. فتنه پیچیده فتنه‌ای است که زبیر نفر شماره دو لشکر پیامبر(ص) مقابل علی (ع) می‌ایستد؛ این فتنه ساده‌لوح‌ها را فریب می‌دهد. فتنه‌های گمراه‌کننده در جمهوری اسلامی این بود که کسی که هشت سال تاییدها از امام گرفته و نخست‌وزیر بوده و بیاید مقابل ولایت بایستد؛ تاریخ تکرار شد اما آفرین بر بصیرت مردم که خط را گم نکردند.

وی همچنین گفت: فتنه‌ها در پیش است و تنها چراغ راه، ولایت است و شعار دیروز سال 88 این بود و شعار امروز هم این است که "این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده". کسانی می خواهند فتنه سال 88 را از خاطره‌ها ببرند. مگر اهانت به امام حسین (ع) که جان ماست از یاد رفتنی است؟

سیداحمد خاتمی در ادامه به سفر هیأت پارلمانی اروپا به تهان اشاره کرد و افزود: هیأت پارلمانی اروپا می‌آید در سفارت یونان دزدانه و رندانه با برخی فتنه‌گران مذاکره می‌کند. کار هیأت دیپلماسی از اول تا آخر برنامه‌ریزی شده است. چه کسی اجازه این ملاقات را داده است؟ "کی بود، کی بود، ما نبودیم" در جمهوری اسلامی غلط است. هرکس زمینه این ملاقات را فراهم کرده باید به شدت مورد توبیخ قرار گیرد و عزل شود.

وی ادامه داد: برخی در جلسه‌های خصوصی می‌گویند فتنه را کنار بگذارید و بگذارید مردم راحت زندگی کنند یا می‌گویند ایران و آمریکا باید کینه‌ها را کنار بگذارند و روزی هم بنشینیم با رژیم صهیونیستی صحبت کنیم. اینها پررویی است که برخی توهم دارند که فضا آنقدر آزاد شده که با خط ولایت طرف شوند اما این ملت نخواهند گذاشت، مردم ایران حسینی و عاشورایی است که ذلت نمی‌پذیرد.

خاتمی افزود: کسانی در این توهم هستند که فتنه‌های گمراه‌کننده را زنده نگه دارند، به صراحت می‌گویم پرونده فتنه‌گران آنقدر سیاه است که تا ابد با آب زمزم هم شسته نخواهد شد، اگر فتنه‌گران می‌خواهند از وبال آخرتشان کم شود، بیایند اعتراف به خطا کنند. منافقین و آمریکا و ... از آنها حمایت کردند. ما می گوییم آیا شیطنت آمریکا کم شده که می‌خواهیم رابطه برقرار کنیم؟ آمریکا شیطان بزرگ دیروزی است و شعار مردم "مرگ بر آمریکاست". ملت ایران حسین‌وار با یزید بیعت نمی‌کند. ما همراه مقام معظم رهبری هستیم. مذاکره‌کنندگان فرزندان ملت هستند و ان‌شاءالله زیر بار ذلت نخواهند رفت.

وی با بیان اینکه "من کرمان را استان ولایت می‌دانم"، ابراز عقیده کرد: چشم ما از این مذاکرات آب نمی‌خورد. دنیای استکبار نظام اسلامی را نمی‌خواهد. آنها خوب می‌دانند ما بمب اتم نداریم. بمب اتم که تمام شد، سراغ حقوق بشر می‌روند. آنها هفته گذشته ایران را ناقض حقوق بشر اعلام کردند. دنیا باید در مسأله حقوق بشر مُچ آمریکا را بگیرد. آنهایی که تروریست به سوریه می‌فرستند، طرفدار حقوق بشر هستند؟

این عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان ادامه داد: قصه حقوق بشر که تمام شود، غربی‌ها موشک‌های دوربرد ما را بهانه می‌کنند که سلاحی مطمئن برای مقابله با گاو وحشی صهیونیست است یا می‌گویند باید دست از حمایت حزب‌الله بردارید. ما به تیم مذاکره‌کننده می‌گوییم اگر در مذاکرات چیزی غیر از مسأله هسته‌ای گفتند، بگویید فضولی موقوف.

سیداحمد خاتمی در ادامه تصریح کرد: صراط مستقیم و چراغی که ما را از افتادن در فتنه‌ها محفوظ می‌دارد، فقط و فقط ولایت است که صراط حق است. پیام این اجتماع نیز حمایت از ولایت است. امیدواریم فتنه‌گران پیام این اجتماع را درک کنند. اگر به تحرک شیطانی ادامه دهند، چند برابر این جمعیت علیه‌شان به صحنه خواهد آمد.

امام جمعه موقت تهران در پایان، سومین نگرانی پیامبر اسلام(ص) را فساد مالی و اخلاقی عنوان کرد.

انتهای پیام

کد N33207

وبگردی