آفتاب

تذکر سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس به ضرغامی

تذکر سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس به ضرغامی

تهران-ایرنا- سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی به عزت الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما در مورد بیان وهن آلود خبرنگار 20:30 از سفر دو هیات پارلمانی به ایران تذکر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، مصطفی افضلی فرد در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به بند 11ماده 24 آیین نامه داخلی بر ضرورت حفظ شان و منزلت مجلس و نمایندگان تاکید کرد.

وی گفت: تذکر من نسبت به بیان وهن آلود خبرنگار 20:30 به نمایندگان ملت در مورد سفر دو هیات پارلمانی به ایران است که این مورد خلاف شان جایگاه خطیر نمایندگان بود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ضمن تذکر به ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما از وی خواست با خاطیان این موضوع برخورد کند.

وی همچنین از نمایندگان ناظر مجلس در شورای سیاستگذاری صدا و سیما خواست تا موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در تذکر دیگری به هیات رییسه مجلس گفت: گزارش نهایی این کمیسیون درمورد واردات خودروهای لوکس خارجی و نحوه الزام دولت به صیانت حقوق اتباع آسیب دیده ایران به هیات رییسه مجلس ارجاع داده شده ولی بدون نوبت در دستور بررسی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: هیات رییسه سوگند یاد کرده اقدامی خلاف آیین نامه انجام ندهد بنابراین از هیات رییسه می خواهم که هر چه سریع تر این گزارش ها را در دستور کار مجلس قرار دهد.

محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس اول که ریاست جلسه علنی امروز مجلس را پس از علی لاریجانی برعهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: شایسته است مدیریت صدا و سیما و مدیران شبکه های مختلف رسانه ملی، کاملا در انعکاس اخبار دقت کنند و شان نظام و نهادهای آن را به طور کامل حفظ کنند.

ابوترابی فرد همچنین در پاسخ به تذکر دیگر افضلی فرد اظهارداشت: این گزارش ها نیز در دستور کار مجلس قرار می گیرند.

سیام(3)**9121**9132**1336
کد N32932

وبگردی