آفتاب

سلیمانی: دانشگاه باید عرصه علم و فرهنگ باقی بماند

سلیمانی: دانشگاه باید عرصه علم و فرهنگ باقی بماند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به 9 دی،‌ این روز را آزمایشی برای خواص و فرزندان آنها دانست و گفت: بعضی از خواص و بچه‌هایشان در این آزمایش رفوزه شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد سلیمانی ضمن تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) عنوان کرد: امروز یوم‌الله 9 دی است؛ روزی که ملت ایران پس از نمایش صبری ایوب‌بار در مدت هفت ماه در مقابل فتنه گران قدرت الهی خود را به صحنه و میدان آورد و بساط فتنه‌گران را جمع کرد و دشمنان و رقصان و مطربان شیطانی را به خانه‌هایشان باز گرداند.

او ادامه داد: 9 دی یعنی ورود باشعور با فهم و بصیرت به میدان؛ 9 دی یعنی مردم انقلاب و رهبر عشق می ورزند و از فتنه‌گران و مدافعان فتنه‌گران بیزاری می‌جویند؛ 9 دی یعنی پایداری قهرمانانه در مقابل ظلم وستم و استبداد جهانی؛ 9 دی یعنی هرکی در جمهوری اسلامی ایران فتنه به پا کند و آتش فتنه برافروزد خود هیزم آن آتش است و می‌سوزد گرچه خسارت جبران‌ناپذیری هم وارد کند.

سلیمانی گفت: 9 دی یعنی آزمایش خواص و بچه علما حتی عده ای اگر رفوزه شوند موجب عبرت آیندگان گردند؛ 9 دی یعنی بچه های پیش دبستانی هم بصیرت حضور و صبر وپایداری پیدا می‌کند ولی بعضی بچه‌های علما آنقدر کم بصیرت می‌شوند که در اردوگاه فتنه مسوولیت سخن پراکنی پیدا می‌کنند. این درد مردم با همه تلخی تحمل می‌کنند بین پدر فهیم و پسر بی‌بصیرت تفاوت قائل می‌شوند؛ به همان اندازه که به پدر عشق می‌ورزند تلاش می‌کنند پسر کم بصیرت را از راه انحرافی نجات دهند و به او می‌گویند از این آبشخور آب نخور تا کم عقل نشوی.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: 9 دی یعنی ملت اهل کوفه نیست که علی تنها بماند و ملت شریف ایران عرض می‌کنم همچنان صبور و پایدار باشید که زینب ز صبر شد چنین سربلند.

او با تاکید براینکه پروریی و بی‌حیایی هم حدی دارد گفت: شواهد امر نشان می‌دهد عده‌ای در وزارت علوم آموزش و پرورش و کشور به فکر بازسازی فتنه هستند عده‌ای معتقدند که کانون فکر در ستاد این وزارتخانه متمرکز شده و و کمیته‌های x در آن لانه کرده است اگر چنین باشند دانشمندان‌، اساتید،‌ دانشجویان و دانش‌آموز با فهیم و با بصیرت چنین فرصتی به آنها نمی‌دهند بهتر است هر چه زودتر این کمیته‌های x را جمع کنند.

سلیمانی خاطر نشان کرد: دانشگاه باید عرصه علم و فرهنگ باقی بماند و در جهت رشد و تعالی و افتخارآفرینی برای کشور حرکت کند. فتنه‌گران آنقدر بی آبرو و بی‌ریشه هستند که جز با نفاق نمی‌توانند کارشان را پیش ببرند.

به گزارش ایسنا، این عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در ادامه به مشکلات اقتصادی پرداخت و گفت: دولت در حوزه معیشت از کم کاری رنج می‌برد افزایش نرخ دلار در لایحه بودجه به میزان هشت درصد و کاهش ارزش پول ملی توسط دولت برای مردم قابل فهم نیست و مردم آن را در راستای کنترل تورم و کاهش گرانی نمی‌دانند.

او اضافه کرد: دولت برای کاهش گرانی و تورم نیاز به تلاش دارد اما تلاش مشهودی مشاهده نمی‌شود. منابع کشور زیاد است و غنی است. فقط باید مانورهای روشن در جهت استقلال اقتصادی انجام دهد.

سلیمانی تصریح کرد: لایحه بودجه ضعف‌های اساسی دارد که امیدواریم با همت و دقت نمایندگان این نارسایی‌ها کمتر شود. ایجاد ظرفیت 35 میلیارد دلاری برای فایناس در لایحه بودجه با کیفیتی که ارائه شده موجب کسری پنهان بودجه و گروگان‌گیری منابع بودجه در سالهای بعد می‌شود و عمدتا موجب ایجاد اشتغال کار برای خارجیان به جای جوانان ایرانی می‌شود.

انتهای پیام

کد N32918

وبگردی