آفتاب

پیام لاریجانی به دهمین کنگره جهانی زرتشتیان

پیام لاریجانی به دهمین کنگره جهانی زرتشتیان

رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی به دهمین کنگره جهانی زرتشتیان گفت: ایرانیان موحد از دیرباز در جست‌وجوی آزادمنشی برخواسته از عقلانیت و معنویت و در کنار آرمان‌های حق‌طلبانه و باورهای توحیدی خویش برای اشاعه آن تلاش کردند.

به گزارش گروه دریافت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن پیام لاریجانی به شرح زیر است:

خدا را سپاس می‌گویم که به مناسبت دهمین کنگره جهانی زرتشتیان توفیق داد دوباره مراتب احترام و درود خود به شما پیروان آرمان‌های حضرت آشوزرتشت پیامبر که گردهم جمع شدید تا درباره دفاع از ارزش‌های نیک انسانی – اخلاقی که نمونه بارز آن سه اصل اندیشه نیک و گفتار نیک و کردار نیک است، گفت‌وگو کنید را اظهار بدارم.

گفت‌وگوی پیروان هر دین الهی در رابطه با پیروی از فرامین انسان‌ساز و روح‌پرور دیانت خویش همچون معرفت به دین، شناخت و استحکام روابط حسنه انسانی و از همه مهم‌تر توجه به تعهد و مسوولیت‌پذیری در قبال گسترش آرامش و دستیابی حس کمال جویی بشر در سایه‌سار معنویت و انوار گرمابخش دین و اخلاق، همواره شایسته تقدیر بوده است.

با آنکه بشر امروز هنوز هم در جست‌وجوی آزادمنشی و آزاداندیشی برخاسته از عقلانیت و معنویت است، ایرانیان موحد و دین‌دار از دیرباز آن را شناخته و در کنار آرمان‌های حق‌طلبانه و باورهای توحیدی خویش در راه اشاعه آن کوشیده‌اند.

در خاتمه، ضمن سپاس از دوست و همکار ارجمندم جناب آقای دکتر اسفندیار اختیاری، نمانیده محترم زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی به جهت رساندن درود و پیام تبریک اینجانب به شما عزیزان، امیدوارم چنین جلسات بحث و گفت‌وگو به خوبی تداوم یافته و با توفیق روزافزون و دستاوردهای ارزشمند برای رستگاری نسل‌های آینده همراه گردد.

انتهای پیام

کد N32917

وبگردی