آفتاب

زاکانی خواستار تلاش برای بصیرت‌افزایی و تعمیق معرفت در کشور شد

زاکانی خواستار تلاش برای بصیرت‌افزایی و تعمیق معرفت در کشور شد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: 9 دی نفی سلطه‌گری و زیاده‌خواهی فتنه‌گرانی بود که می‌خواستند ملت ایران را در مقابل نظام قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، علیرضا زاکانی در مراسم گرامیداشت یوم‌الله 9 دی که در مسجد امام‌حسن مجتبی (ع) محله امیرکبیر ساوه سخن می‌گفت افزود: انقلاب اسلامی با انگیزه الهی، وحدت کلمه و رهبری پیامبر‌گونه امام راحل شکل گرفت و بعد از امام نیز با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری از گزند توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان مصون ماند.

وی ادامه داد: یکی از وقایعی که برای به زانو درآوردن نظام اسلامی برپا شد تا مردم را در مقابل یکدیگر قرار دهد فتنه سال 1388 بود.

وی با بیان اینکه فتنه‌گران وحدت کلمه و حضور مردم را مورد خدشه قرار دادند و تلاش داشتند رهبری نظام را تضعیف کنند، اضافه کرد: از این رو نظام را متهم به تقلب در انتخابات کردند، اتهامی که بعدها مشخص شد نادرست و واهی بوده است.

وی با اشاره به اینکه آنان زمینه آتش فتنه را قبل از انتخابات سال 88 با برنامه‌ریزی خاصی فراهم کرده بودند، اظهار کرد: ادعای آنان مبنی بر تقلب در انتخابات جنبه عینی و واقعی نداشت و دلایل آنان واهی و از پایه، بی‌اساس بود.

عضو کمیته شش نفره مجلس شورای اسلامی درخصوص رسیدگی به اعتراض کاندیدای معترض بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ ، تصریح کرد: در دیدارهایی که به اتفاق اعضای این کمیته شش نفره بعد از انتخابات با کاندیداهای معترض داشتیم هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای تقلب در انتخابات نداشتند.

وی با اشاره به اینکه فتنه‌گران می‌خواستند دروغ بزرگ تقلب در انتخابات را مطرح کنند، گفت: از این رو هتک حرمت به نظام، مقدسات و تضعیف رهبری را آغاز کردند.

نماینده مردم تهران با اشاره به نقش تأثیرگذار رهبری در خنثی کردن فتنه 88 اظهار کرد: مقام معظم رهبری با تدابیر داهیانه خود در هشت ماه بصیرت‌بخشی، رفع ناملایماتی که به نظام تحمیل شد را مدیریت کرد.

وی گفت: ملت ایران نیز با آگاهی و بصیرت بالای خود گوش به فرمان ولی‌امر مسلمین حماسه‌ای را در 9 دی رقم زدند و دست بیعت مجدد با ولایت‌فقیه داده و بساط فتنه‌گران را برچیدند.

وی با بیان اینکه آنچه در 9 دی ماه اتفاق افتاد تقویت جبهه حق و حق‌مداری در جهان و نفی جبهه کفر و نفاق بود، گفت: اهمیت این روز به این دلیل است که دشمن در حوزه نرم همه داشته‌های خود را برای تقابل با انقلاب به کار بسته بود اما موفق نشد.

زاکانی در ادامه خواستار تلاش برای بصیرت‌افزایی و تعمیق معرفت در کشور و تقویت بنیان معرفتی و بصیرتی شد.

انتهای پیام

کد N32915

وبگردی