آفتاب
سلیمانی در نطق میان دستور:

9 دی یعنی آزمایش خواص و فرزندان علما/ عده‌ای در وزارت آموزش و پرورش، علوم و کشور به فکر بازسازی فتنه هستند

9 دی یعنی آزمایش خواص و فرزندان علما/ عده‌ای در وزارت آموزش و پرورش، علوم و کشور به فکر بازسازی فتنه هستند

نماینده مردم تهران با بیان اینکه 9 دی یعنی هر که در جمهوری اسلامی ایران فتنه به پا کند و آتش فتنه برافروزد، خود هیزم آن آتش می‌شود و در آن آتش می‌سوزد، گفت: دی یعنی آزمایش خواص و فرزندان علما، حتی اگر عده‌ای رفوزه شوند تا موجب عبرت آیندگان شوند.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی روز دوشنبه مجلس با تسلیت رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع)،از ریاست مجلس برای توجه ویژه به امور دینی خصوصا ساخت مسجد و توسعه ارتباط دانشگاه و صنعت تشکر کرد.

وی افزود: امروز یوم‌الله 9 دی است، روزی که ملت ایران پس از نمایش صبری ایوب‌وار در مدت 7 ماه در مقابل فتنه‌گران، قدرت الهی خود را به صحنه آورد و بساط فتنه‌گران را جمع کرد و دشمنان، رقاصان و مطربان شیطانی را به خانه‌هایشان بازگرداندند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه 9 دی یعنی ورود باشور، شعور، هیجان و با فهم و بصیرت به میدان، یعنی انقلاب علیه ظالمانی که ظلم مضاعف کرده‌اند،گفت: 9دی یعنی مردم به انقلاب و رهبرشان عشق می‌ورزند و از فتنه‌گران و مدافعان فتنه بیزاری می‌جویند. 9 دی یعنی صبر و مقاومت و پایداری قهرمانانه در مقابل ظلم و ستم سران فتنه.

سلیمانی ادامه داد: 9 دی یعنی هر که در جمهوری اسلامی ایران فتنه به پا کند و آتش فتنه برافروزد، خود هیزم آن آتش می‌شود و در آن آتش می‌سوزد. گرچه خسارت جبران ناپذیری را وارد کند؛ 9 دی یعنی آزمایش خواص و فرزندان علما، حتی اگر عده‌ای رفوزه شوند تا موجب عبرت آیندگان شوند؛ 9 دی یعنی بچه‌های پیش‌دبستانی هم بصیرت حضور و صبر و پایداری پیدا می‌کنند ولی برخی فرزندان علما آنقدر کم بصیرت می‌شوند که در اردوگاه فتنه‌گران مسئولیت سخن‌پراکنی پیدا می‌کنند. این درد را مردم با تمام تلخی تحمل می‌کند.

نماینده مردم تهران با با بیان اینکه  9دی یعنی ملت ایران اهل کوفه نیست که علی تنها بماند، اظهار داشت:به ملت شریف می‌گویم که همچنان صبور و پایدار باشید که "زینب(س) ز صبر شد چنین سربلند".

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به انتصابات در وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و کشور گفت: شواهد امر نشان می‌دهد که عده‌ای در وزارت آموزش و پرورش، علوم و کشور به فکر بازسازی فتنه هستند و عده‌ای هم معتقد هستند که کانون این فکر در ستاد این وزارتخانه‌ها متمرکز شده و کمیته‌های X در آنها لانه کرده است، اگر چنین است بدانند که دانشمندان، اساتید، آموزگاران، دانشجویان و دانش‌آموزان فهیم و بصیر چنین فرصتی را به آنها نمی‌دهند. بهتر است هر چه زودتر این کمیته‌ها را جمع کنند.

وی افزود: دانشگاه باید محل علم، فرهنگ و سیاست باقی بماند و در جهت رشد و تعالی و افتخارآفرینی برای کشور حرکت کند. فتنه‌گران آنقدر بی‌آبرو و بی‌ریشه شدند که جز با نفاق نمی‌توانند کاری از پیش ببرند. مردم انتظار و مطالبه تلاش دارند. افزایش نرخ ریالی ارز در لایحه بودجه به میزان 8 درصد و کاهش ارزش پول ملی برای مردم قابل فهم نیست و آن را در راستای کاهش تورم و کاهش گرانی نمی‌دانند. دولت برای افزایش درآمد خود نیاز به تلاش دارد ولی تلاش مشهودی ملاحظه نمی‌شود.

نماینده مردم تهران دربخشی دیگر از نطقش اظهار داشت: دولت باید مانورهای روشنی در جهت استقلال اقتصادی انجام دهد. لایحه بودجه ضعف‌های اساسی دارد از این رو امیدواریم با همت و دقت شما نمایندگان، نارسایی‌های بودجه کمتر شود؛ ایجاد ظرفیت 35 میلیارد دلاری برای فاینانس در لایحه بودجه با کیفیتی که ارائه شده موجب کسری پنهان بودجه و گروگانگیری منابع بودجه عمومی در سال‌های بعد می‌شود و عمدتا باعث ایجاد کار و اشتغال برای خارجی‌ها به جای جوانان ایرانی خواهد شد لذا لازم است این موضوع بررسی شود.

کد N32902

وبگردی