آفتاب

انتقاد عضو کمیسیون اصل 90 از عدم بررسی گزارش واردات خودروهای لوکس

انتقاد عضو کمیسیون اصل 90 از عدم بررسی گزارش واردات خودروهای لوکس

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم قرار گرفتن گزارش واردات خودروهای لوکس در دستور کار هیات رئیسه در صحن علنی مجلس تذکر داد.

به گزارش خبرنگار پارلماننی مهر، در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در تذکری گفت: تذکر بنده در خصوص بند 11 ماده 24 نسبت به حفظ شأن، منزلت، اقتدار مجلس و دفاع از حقوق نمایندگان است.

وی افزود: بیان وهم‌آلود خبرنگار 20:30 درباره سفر دو هیأت پارلمانی اروپا به ایران خلاف شأن و جایگاه خطیر نمایندگان ملت است، بنده ضمن تذکر به آقای ضرغامی برای پیگیری و برخورد با خاطیان، از نمایندگان ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای سیاستگذاری صدا و سیما به طور جدی درخواست می کنم که موضوع را بطور جدی بررسی کنند تا از جایگاه و شأن نمایندگان ملت دفاع کنند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تاکید می کنیم که چشمان تیزبین و بصیر نمایندگان ملت فقط جایگاه با صلابت امامت و ولایت است.

این نماینده مجلس در تذکر دیگری گفت: تذکر دوم بنده در خصوص ماده 105 آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی است، گزارش نهایی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی پس از تقدیم به هیات رئیسه مجلس بدون رعایت نوبت در دستور کار قرار گرفته و در اولین جلسه علنی باید قرائت شود.

افضلی فرد گفت: هیات رئیسه مطابق ماده 18 قانون اساسی سوگند یاد کرده است که این آئین نامه را اجرا و از هرگونه اقدام مخالف آئین نامه خودداری کند از این رو به جد از هیات رئیسه می خواهیم که مطابق آئین نامه عمل کرده و گزارش کمیسیون را در خصوص واردات خودروهای لوکس خارجی و نحوه اجرای قانون الزام دولت به اجرای حقوق اتباع آسیب دیده ایرانی را در دستور کار قرار دهد که در اولین جلسه به آن رسیدگی شود.

به گزارش مهر، حجت الاسلام ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر نخست افضلی فرد گفت: در خصوص تذکر نخست شما شایسته است که مدیریت صدا و سیما و مدیران شبکه ها در انعکاس اخبار دقت کرده و شأن نظام و نهادهای سیاسی به طور کامل حفظ شود تا موجب تذکرات این چنینی همکاران ما و دیگر مسئولان نشود.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی همچنین درباره تذکر دوم افضلی فرد گفت: این گزارش در دستور کار هیات رئیسه قرار دارد و قرار است در دستور کار مجلس قرار گیرد.

کد N32837

وبگردی