آفتاب

سازمان جهانی پیشاهنگی از سوییس به مالزی منتقل شد

سازمان جهانی پیشاهنگی از سوییس به مالزی منتقل شد

کوالالامپور - ایرنا - دفتر مرکزی سازمان جهانی پیشاهنگی پس از 45 سال فعالیت در ژنو سوییس به کوالالامپور مالزی منتقل می شود.

سازمان پیشاهنگی استان مرکزی در سال 1390 به عنوان مرکز پیشاهنگی ایران در سازمان جهانی پیشاهنگی در ژنو ثبت شد. این سازمان بین المللی در سال 1922 تاسیس و سازمان ملی پیشاهنگی ایران در سال 1334 از طرف دفتر بین المللی پیشاهنگی به رسمیت شناخته شد.

به گزارش ایرنا، دکتر ˈمحمد شفیع محمدصالحˈ رییس سازمان پیشاهنگی مالزی روز دوشنبه در کوالالامپور گفت که این کشور از بین 216 شرکت کننده در نشست این سازمان به عنوان میزبان دفتر مرکزی سازمان جهانی پیشاهنگی انتخاب شد و این دفتر اوایل سال 2014 به کوالالامپور منتقل می شود.

وی گفت که یک گروه از مشاوران از بین تایلند، سنگاپور، اندونزی و مالزی ، شهر کوالالامپور مالزی را برای میزبانی دفتر این سازمان بین المللی انتخاب کردند.

ˈمحمد شفیع محمدصالحˈ که پیش از این وزیر آموزش و پرورش مالزی بوده است، گفت که این کشور پیش از این پیشنهاد میزبانی دفتر مرکزی سازمان جهانی پیشاهنگی را ارایه کرده بود و برای این کار سه سال تلاش کرد.

دفتر مرکزی سازمان جهانی پیشاهنگی از سال 1920 در لندن بود و در سال 1959 به اوتاوا کانادا منتقل شد. این دفتر از سال 1968 تاکنون کار خود را در ژنو سوییس پیگیری کرده و قرار است تا چند ماه آینده به کوالالامپور مالزی منتقل شود.

از قاره کهن آسیا هند در سال 1959 میلادی ، ژاپن در سال 1971 ، تایلند در سال 1993 و کره جنوبی در سال 2008 میزبان اجلاس این سازمان بین المللی که هر سه سال برگزار می شود، بوده اند.

چهلمین کنفرانس جهانی پیشاهنگی قرار است طی چند ماه آینده برگزار شود. اجلاس سی و نهم سال 2011 به میزبانی برزیل با حضور 138 کشور عضو برگزار شد.

هدف از تاسیس سازمان جهانی پیشاهنگی کمک به آموزش و پرورش و جوانان از طریق یک نظام ارزشی اعلام شده است.

آساق**د.م**1611
کد N32766

وبگردی