آفتاب
فتاحی در نطق میان دستور/

زمان تغییر بنیادین در مجلس فرارسیده است

 زمان تغییر بنیادین در مجلس فرارسیده است

نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شان و جایگاه مجلس در ایران به شدت آسیب دیده است، گفت: معتقدم زمان تغییر بنیادین در مجلس شورای اسلامی فرا رسیده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی عابد فتاحی نماینده مردم ارومیه در نطق میان دستور خود با تاکید بر اینکه زمان تغییر بنیادین در مجلس شورای اسلامی فرا رسیده گفت: کشور نیازمند مجلسی پویا، به روز و علمی است که قوانین تنظیم شده و قابل اجرای آن ده ها سال برای کشور و بشریت مفید باشد و نمایندگان با تسلط و دغدغه عمیق اهداف عالی کشور را قم زنند.

نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هر 290 نماینده مجلس باید بتواند به شکل مساوی از تریبون استفاده نمایند گفت: عدم تمایل این جانب به رای دادن به طرح ها و لوایح به این دلیل است که درک عمیقی از موضوعات ندارم و موضوعات طرح ها آن طور که باید و شاید کارشناسی شده نیست.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز نمایندگان مجلس درگیر مسایلی هستند که هیچ ارتباطی با وظایف نمایندگی آنها ندارد.

وی تاکید کرد: شان و جایگاه مجلس در ایران به شدت آسیب دیده است.

نماینده مردم ارومیه با تاکید بر لزوم وحدت شیعه و سنی گفت: تبعیض مذهبی هیچ نفعی برای اسلام و مسلمین ندارد.

نماینده کرد مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه امنیتی و تبعیض آمیز به هر بخشی از ملت ایران اشتباه است گفت: تمام کردها در سراسر دنیا را ایرانی اصیل می دانم و معتقدم مشکلات کشور را باید با گفتمان و مدیریت حل کرد.

به گزارش مهر طی هفته های گذشته به دلیل بررسی چند طرح مبنی بر جلوگیری از استخدام بازنشستگان توسط دولت، طرح انتقال پایتخت و همچنین دو کارت زرد مجلس به وزیر اقتصاد و وزیر علوم اصلاح طلبان و حامیان دولت انتقادات جدی به مجلس وارد دانستند.

چندی پیش حجاریان نیز تئوری انحلال مجلس را مطرح کرده بود.

 

کد N32764

وبگردی