آفتاب

فتاحی: جایگاه مجلس به شدت آسیب دیده است

فتاحی: جایگاه مجلس به شدت آسیب دیده است

نماینده مردم ارومیه در مجلس با تاکید بر وحدت میان مسلمانان در جامعه ایران به جایگاه مجلس اشاره کرد و گفت: اکنون زمان تغییر بنیادین در مجلس فرا رسیده است و ما نیازمندیم ک مجلس به گونه‌ای پویا باشد که مصوبات آن سالیان سال قابلیت اجرایی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، عابد فتاحی، امروز در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از دولتمردان در دولت احمدی‌نژاد گفت: از دولت آقای روحانی و کابینه وی و تمام مدیران چه در عرصه‌ی سیاست داخلی و چه خارجی و همچنین تیم مذاکره کننده حمایت خود را اعلام می‌کنم و امیدوارم که با دعای مردم موفقیت در دولت جدید برای حل مشکلات کشور اعم از اقتصادی و رفع بیکاری فراهم شود.

وی با بیان این که معتقدم زمان تغییر بنیادین در مجلس شورای اسلامی فرا رسیده است، گفت: کشور نیازمند مجلسی پویا و به روز است، که قوانین مصوب آن سالیان سال اجرایی شود و نمایندگان باید با تسلط اهداف کشور را دنبال کنند و هر 290 نماینده به طور مساوی از تریبون استفاده کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: یکی از دلایل عدم تمایل این جانب برای رای دادن به طرحها و لوایحی که در دستور مجلس قرار دارد این است که بسیاری از موضوعات کارشناسی نیست و امروزه نمایندگان درگیر مسائلی هستند که ارتباطی با وظیفه نمایندگی آنها ندارد. لذا فکر می‌کنم شان و جایگاه مجلس در جمهوری اسلامی ایران به شدت آسیب دیده است.

فتاحی در بخش دیگری از نطق خود گفت: بنده به عنوان یکی از اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس شکوه و جلال و عظمت اسلام و مسلمین را در وحدت بین شیعه و سنی دانسته و معتقدم باید جلسات منظم بزرگان اهل سنت و اهل تشیع برگزار شود؛ چرا که وحدت بین مسلمانان عزت و کرامت و سعادت را در دنیا و آخرت به همراه دارد.

وی افزود: اما دشمنان اسلام از همدلی و همزبانی شیعه و سنی در هراس هستند و ما باید بدانیم که تبعیض مذهبی نفعی برای اسلام و مسلمین ندارد و گروه‌های تندرو و تندخو در تلاش هستند که به حقانیت اسلام ضربه زدند.

وی در ادامه با تاکید بر نهادینه کردن وحدت در جامعه ایران گفت: با توجه به این که قومیت‌ها و مذاهب مختلفی در جامعه ایران زندگی می‌کنند نیازمند است که برای نهادینه کردن وحدت اقدامات بیشتری انجام شود و تفاسیر نباید آنقدر متفاوت باشد که موجب خونریزی و درگیری شود.

فتاحی تصریح کرد: نگاه تبعیض به هر بخشی از ایرانیان خطرناک بوده تمامی کردها را در سراسر دنیا ایرانی اصیل می‌دانم و به عنوان یک کرد بیان می‌کنم کیست که مدعی شود از کردها ایرانی‌تر است؟

وی در ادامه با بیان اینکه مشکلات کشور را باید با گفتمان و مذاکره حل کرد خاطر نشان کرد:‌ باید قومیت‌ها در کشور ما به گونه‌ای چیدمان شوند که دشمنان نتوانند وحدت و امنیت را به خطر بیندازند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس در پایان با اشاره به این که اکنون زمان آن فرا رسیده که با عزم ملی برای نجات دریاچه ارومیه به عنوان یک پروژه فرا ملی اقدام شود گفت: آذربایجان شرقی با داشتن چهار مرز زمینی و شرایط جغرافیایی متاسفانه جلوه‌ی زیبنده‌ای ندارد . رسیدگی به ارومیه، نیازمند برنامه‌ای فوق‌العاده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با جدا سازی وزارت راه و شهرسازی به دو دستگاه مستقل برخی از مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام

کد N32734

وبگردی