آفتاب

موافقت مجلس با بررسی اولویت دار طرح کاهش حق بیمه آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد

موافقت مجلس با بررسی اولویت دار طرح کاهش حق بیمه آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد

نمایندگان مصوب کردند که طرح بیمه موسسان و مدیران آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد با اولویت در دستور کار جلسه آینده مجلس قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا ، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جلسه علنی امروز دوشنبه در توضیح دلیل درخواست تغییر دستور برای بررسی طرح بیمه‌ی موسسان و مدیران آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد به صورت اولویت دار در مجلس گفت: این آموزشگاهها درصد قابل توجهی از ایجاد اشتغال را در کشور عهده دار هستند اماحق بیمه‌ای که پرداخت می‌کنند زیاد است، اگر این موضوع اصلاح نشود این موسسات و آموزشگاهها تعطیل می‌شوند.

وی افزود: از طرف دیگر اکنون زمان بررسی بودجه سال آینده در مجلس است، اگر این طرح در دستور کار قرار گیرد و به تصویب مجلس برسد می‌توان منابع لازم را در بودجه سال آینده پیش بینی کرد.

شهریاری توضیح داد: در بودجه می‌توان تخفیفات لازم را برای این موسسات جهت پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی لحاظ کرد و به تبع آن منابعی را پیش بینی کرد.

این موضوع به اشتغال و رفع مشکل موسسات و آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد کمک می‌کند.

غلامرضا کاتب نماینده گرمسار در مخالفت با این تغییر دستور گفت: بنده مخالفتم با محتوای طرح نیست بلکه انتقادم به این است که از ابتدای مجلس نهم تاکنون هیچ طرحی به صورت عادی در دستور کار مجلس قرار نگرفته است.

به گفته‌ی وی طرح‌های مورد بررسی به صورت یک یا دو فوریتی در دستور کار مجلس قرار گرفته است و وضعیت به گونه‌ای شده که اگر کسی طرح عادی داشته باشد در دستور برای بررسی قرار نمی‌گیرد، شاید بهتر باشد که کلمه طرح عادی را از آیین نامه حذف کنیم.

علی لاریجانی رئیس مجلس در واکنش به این صحبت خطاب به کاتب گفت: این صحبت شما به معنای مخالفت با تغییر دستور نیست البته لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی که اکنون در دستور کار است از جمله مواردی است که به صورت عادی مورد بررسی قرار گرفته است.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان به عنوان موافق تغییر دستور گفت: نکته‌ای که آقای کاتب فرموند قابل تامل است و باید راهکاری برای آن اندیشیده شود، ولی این تغییر دستور به گونه‌ای است که اگر این طرح قبل از بررسی بودجه در دستور مجلس قرار نگیرد تا یک سال آینده وضعیت این موسسات بلاتکلیف می‌ماند.

پورابراهیمی توضیح داد: اکنون لایحه بودجه در دستور کار کمیسیون‌ها است و به زودی در دستور کار تلفیق قرار می‌گیرد، با توجه به اهمیت موضوع اشتغال در آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد اگر این طرح به تصویب برسد می‌توانیم کمکی به این موسسات کنیم.

به گزارش ایسنا، نمایندگان با 132 طرح موافق، 35 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر به این تغییر رای مثبت دادند.

انتهای پیام

کد N32702

وبگردی