آفتاب

تمجید سعدالحریری از رئیس الیزه

تمجید سعدالحریری از رئیس الیزه

رئیس جریان المستقبل لبنان که حاضر نیست ریاض را ترک کند و به بیروت برگردد، اوضاع لبنان را با رئیس جمهوری فرانسه بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط، در دیدار سعدالحریری و فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه که لوران فابیوس وزیر خارجه این کشور حضور داشت، اوضاع لبنان و اوضاع منطقه به ویژه تحولات سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سعدالحریری که مواضعش در خصوص سوریه با مواضع فرانسه و حاکمان عربستان کاملا همسو است و بارها به حمایت از گروه های مسلح و برهم زننده امنیت و ثبات در سوریه پرداخته است، از رویکرد فرانسه برای تسریع در حمایت تسلیحاتی از ارتش لبنان با سه میلیارد دلاری که پادشاه سعودی وعده داده است، تمجید کرد.

بر اساس بیانیه دفتر سعدالحریری، رئیس جریان المستقبل از مواضع مداخله جویانه فرانسه در قبال لبنان از جمله دادگاه بین المللی رسیدگی به ترور رفیق الحریری تشکر کرده است.

شاه سعودی در موضعی مداخله جویانه ادعا کرده است برای تقویت ارتش لبنان، سه میلیارد دلار کمک می کند، اما این پول در حقیقت در اختیار فرانسه، که این روزها روابط گرمتری با حاکمان عربستان دارد، قرار می گیرد تا بتواند سلاحهای خود را به فروش برساند.

کد N32543

وبگردی