آفتاب

وزیر خارجه سوریه خواستار حضور ایران در "ژنو 2 " شد

وزیر خارجه سوریه خواستار حضور ایران در "ژنو 2 " شد

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد کشورش به شرکت داشتن ایران در کنفرانسی که قرار است ماه میلادی آینده درباره سوریه برگزار شود متعهد است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه روز یکشنبه گفت: سوریه به پیوستن ایران به کنفرانس صلح متعهد است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه وی افزود: منطقی نیست که آمریکا یا گروه به اصطلاح اپوزیسیون این کشور را به دلایل سیاسی از کنفرانس حذف کنند.

نام ایران در فهرست کشورهایی که اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه برای کنفرانس ژنو 2 اعلام کرده است وجود ندارد.

ابراهیمی پیش از این پس از گفت‌وگو با مقامات آمریکا و روسیه در جمع خبرنگاران گفت: ما در زمینه ایران هنوز به توافق نرسیده‌ایم. شکی وجود ندارد که سازمان ملل از حضور ایران استقبال می‌کند،‌ ولی شرکای ما در آمریکا هنوز متقاعد نشده‌اند که شرکت کردن ایران کار درستی است.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در تاریخ 23 دسامبر گفت که دعوت‌نامه‌ها برای مذاکرات صلح تا پایان سال جاری فرستاده می‌شود و بار دیگر خواستار شرکت‌کردن ایران در این مذاکرات شد.

بان در جمع خبرنگاران گفت: فهرست دعوت تقریبا کامل شده است،‌ من امیدوارم مسئله حضور ایران به زودی حل شود.

وی در ادامه گفت: همانطور که قبلا گفته‌ام ایران باید در کنار سایر کشورهای منطقه به صلح در سوریه کمک کند.

عربستان، یکی از حامیان اصلی شورشیانی که طرف درگیر با نیروهای بشاراسد رییس جمهور سوریه هستند جزء 26 کشوری است برای مذاکرات ژنو دو دعوت شده است.

انتهای پیام

کد N32529

وبگردی