آفتاب

آیت‌الله مکارم شیرازی: کمک به رفع آسیب‌های اجتماعی واجب کفایی است

آیت‌الله مکارم شیرازی: کمک به رفع آسیب‌های اجتماعی واجب کفایی است

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید کمک به رفع آسیب‌های اجتماعی را واجب کفایی دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، وی در دیدار مدیرکل و مسوولان بهزیستی استان قم، اظهار کرد: افراد مختلف جامعه نسبت به معضلات اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، کودکان بی‌سرپرست و معلولین وظیفه دارند.

وی با اشاره به روایاتی کمک کردن به نیازمندان را امری مقدس و مورد تاکید ویژه آموزه‌های دینی ارزیابی و تصریح کرد: سازمان بهزیستی نیز برای جامعه خود اقدامات گسترده‌ای را انجام می‌دهد که شایسته تقدیر است.

وی با تاکید بر این‌که «همواره پیشگیری از درمان مهمتر و بهتر است»، گفت: سازمان بهزیستی برای خدمت‌رسانی به جامعه خود افزون بر کمک‌های مردمی نیازمند تخصیص بودجه‌های لازم از سوی دولت است.

این مرجع تقلید اعتماد مردم را مهمترین سرمایه برای هر سازمان و نهاد دانست و با بیان توصیه‌های مهمی به مسوولان سازمان بهزیستی، تاکید کرد که باید اقدامات و کارهایی که انجام می‌گیرد به روش‌های مختلف اطلاع‌رسانی شود.

وی خلطرنشان کرد: اگر مردم از اقدامات و فعالیت‌های سازمان بهزیستی اطلاع کافی داشته باشند طبیعتا کمک‌های بیشتری به این سازمان خواهند کرد تا بتواند به شکل بهتری به خدمت‌رسانی ادامه دهد.

وی ارائه خدمات به نیازمندان و معلولان را نوعی تبلیغ دین مبین اسلام دانست و کار مسوولان سازمان بهزیستی را ذخیره یوم المعاد خواند.

مکارم شیرازی همچنین در این دیدار مبلغ 100 میلیون ریال به مددجویان بهزیستی قم کمک کرد.

انتهای پیام

کد N32487

وبگردی