آفتاب
ولید المعلم :

ایران باید در کنفرانس "ژنو 2" شرکت کند / اولویت ما مبارزه با تروریسم است

ایران باید در کنفرانس "ژنو 2" شرکت کند / اولویت ما مبارزه با تروریسم است

وزیر خارجه سوریه بار دیگر با تاکید بر ضرورت مشارکت جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس ژنو 2 خواستار توقف حمایت عربستان و متحدانش از گروههای تروریستی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط، ولید المعلم گفت سوریه بر ضرورت مشارکت ایران در کنفرانس ژنو 2 تاکید و برای برگزاری این کنفرانس تلاش می کند.

المعلم تصریح کرد جلوگیری از مشارکت ایران در کنفرانس به دلایل سیاسی از سوی آمریکا و کسانی که خود را اپوزیسیون می نامند، غیر منطقی و غیر معقول است.

وزیر خارجه سوریه افزود دمشق با توجه به داشتن دیدگاه واضحی که برخاسته از خواسته های ملت سوریه است، برای برگزاری کنفرانس ژنو 2 تلاش می کند.

المعلم در خصوص موضع روسیه درباره کنفرانس ژنو 2 اظهار داشت این موضع بر اولویت داشتن مبارزه با تروریسم تاکید می کند، زیرا دستیابی به راه حل سیاسی پیش از مبارزه با تروریسم و پایبندی کشورهای حامی تروریسم به توقف حمایت از آن و پایان دادن به حمایت تسلیحاتی و مالی از تروریستها ممکن نیست.

خاطر نشان می شود آمریکا و متحدانش در حالی در برابر مشارکت ایران در کنفرانس ژنو 2 مشارکت می کنند که از کشورهای حامی تروریستها به ویژه عربستان و قطر و ترکیه برای شرکت در این کنفرانس دعوت کرده است، در حالی که این کشورها با حمایت گسترده مالی و  تسلیحاتی از گروههای تروریستی، مانع اصلی تلاشها برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه هستند.

کد N32474

وبگردی