آفتاب

با رهبران و اعضای جبهة النصره آشنا شوید

با رهبران و اعضای جبهة النصره آشنا شوید

مهاجرین بر خلاف ادعای اعضای جبهه النصره شاکله اصلی و مناصب عالی جبهه النصره را تشکیل داده اند و سوری ها جزء اندکی از کل چارچوب و بدنه این جریان شبه نظامی را شامل می شوند.

جبهة النصره، همواره مدعی بوده که اکثریت آن را اتباع سوریه تشکیل داده اند. منابع نزدیک به این جبهه همواره تلاش می کردند القا کنند که 80 درصد اعضای آن سوری و تنها 20 درصد اتباع دیگر کشورها یا به قول خودشان «مهاجرین» هستند. حتی یکی از اعضای جبهه النصره مدعی بود که جبهه النصره از "رحم ملت سوریه" زاده شده و مهاجرین بعدا به آنها ملحق شدند تا در پیروزی آنها را یاری کنند و در رهایی از "نظام کفر" به آنها کمک رسانند. اما در پی درگیری های هفته گذشته جبهه النصره در شهر حلب، در شمال سوریه افشا شد که اکثریت قریب به اتفاق جبهه النصره نه تنها سوری نیستند بلکه کسانی هستند که سابقه های طولانی در عملیات جهادی و تروریستی در عراق و افغانستان و دیگر کشورها داشته اند.

به گزارش روزنامه لبنانی السفیر، مهاجرین بر خلاف ادعای اعضای جبهه النصره شاکله اصلی و مناصب عالی جبهه النصره را تشکیل داده اند و سوری ها جزء اندکی از کل چارچوب و بدنه این جریان شبه نظامی را شامل می شوند.  

بنا به این گزارش ابو ماریا القحطانی، مسئول شرعی جبهه النصره عراقی است، ابو سمیر الاردنی، مسئول شاخه کل نظامی جبهه شناسنامه اردنی دارد و دیگر رهبران شرعی این تشکل شبهه نظامی که دستورات جهادی را صادر می کنند مثل ترکی الاشعری، عبدالله الخالدی، سلطان العطاوی نیز عربستانی هستند و ابو حسن دیگر رهبر شرعی این جریان نیز کویتی است.  

این در حالی است که هویت ابو محمد الجولانی نیز همچنان مجهول است، در حالی که این گونه معروف است که وی سوری است اما ظاهرا در حقیقت او عراقی الاصل است و چون به جولان آمده به او لقب جولانی داده اند در حالی که در فلوجه بوده و مدت ها در آن جا فعالیت های تروریستی انجام می داده است.  

آماری که اخیرا منتشر شده و در اختیار رسانه ها قرار گرفته است نشان می دهد که اعضای جبهه النصره بالغ بر شش تا 7 هزار نفر است که گفته می شود این افراد، "نیروهای سرسخت" این جبهه به حساب می آیند که اکثر آنها مهاجرینی هستند که به هیچ عنوان شناسنامه سوری ندارند و شناسنامه های دیگر خود را نیز از بین برده اند. با این حال بسیاری می گویند با احتساب شمار نیروهای دیگری که به عنوان جبهه النصره می جنگند و شاخه های نظامی دیگر وابسته به آن شمار نیروهای این جبهه به چند برابر این رقم می رسد.

در همین رابطه، گفته می شود جریان های تازه جهادی ای نیز وجود دارند از جمله "جیش الخلافه" به فرماندهی سیف الله الشیشانی که شامل 200 جنگجوی چچنی است و گردان "مهاجرین لیبی" که فرماندهی آن بر عهده ابو صهیب اللیبی است و در ریف لاذقیه فعالیت دارند که شمار نیروهای آن به 350 نفر می رسد که اغلب از اتباع لیبی هستند، که هر دوی آنها نیز با جبهه النصره بیعت کرده اند.

کارشناسان می گویند به دلیل قدرت بالای جذب نیرو توسط جبهه النصره احتمالا شمار نیروهای آن باز هم افزایش خواهد یافت.  

26249

 

کد N32412

وبگردی