آفتاب

ژنرال صهیونیستی: نتانیاهو برای مقابله با حماس از السیسی یاد بگیرد

ژنرال صهیونیستی: نتانیاهو برای مقابله با حماس از السیسی یاد بگیرد

تهران - ایرنا - ژنرال ˈ زیفکا فوگلˈ، فرمانده سابق مناطق جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم خواست از نحوه مقابله دولت موقت و عبدالفتاح سیاسی، وزیر دفاع مصر علیه جنبش های اسلامی درس بگیرد و این تجربه را در جنگ علیه حماس پیاده کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ژنرال زیفکا فوگل سیاست های تل آویو را در قبال نوار غزه مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در سیاست های خود در قبال غزه با تردید و ابهام عمل می کند.

وی در گفت وگو با روزنامه ˈاسرائیل الیومˈ تصریح کرد که رژیم صهیونیستی پس از قتل نظامی صهیونیستی به ضرب گلوله تک تیراندازی فلسطینی در مرزهای غزه، باید بلافاصله منزل اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت فلسطین و دیگر رهبران حماس را بمباران می کرد.

این ژنرال صهیونیستی تاکید کرد که چنین واکنشی لازم است تا فلسطینیان بدانند ما به هر شیوه ممکن از خود دفاع خواهیم کرد.

فوگل اظهار داشت که چنین عملیاتی می تواند نبرد با جنبش حماس را خاتمه دهد.

این افسر ارشد سابق ارتش رژیم صهیونیستی ادامه داد: ما باید از مصری ها یاد بگیریم که چگونه با جنبش حماس مقابله کنیم و نبرد با این جنبش را خاتمه دهیم.

بنابراین گزارش، از سوی دیگر، ˈشائول موفازˈ، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد که این رژیم مجبور خواهد شد تهدیدات حماس در باریکه غزه را به شیوه ای ریشه ای و اساسی حل و فصل کند. وی عنوان کرد که ما باید در آینده در انتظار حملات و عملیات های گسترده تر حماس باشیم.

موفاز در گفت و گو با رادیو اسرائیل تصریح کرد: به هیچ وجه نمی توانیم بپذیریم که باریکه غزه تا ابد همچون پایگاهی برای انجام عملیات های مقاومت علیه رژیم صهیونیستی باقی بماند و دیر یا زود باید این واقعیت خاتمه یابد.

وی با اشاره به اینکه در صورت سهل انگاری و عدم تحرک ارتش رژیم صهیونیستی حماس از اوضاع جاری به نفع خود بهره خواهد برد، اظهار داشت که این جنبش همچنان به حفر تونل های زیر زمینی و ساخت موشک به منظور وارد آوردن خسارت های سنگین به رژیم صهیونیستی در نبردهای آتی ادامه می دهد.

این نظامی ارشد سابق ارتش اسرائیل همچنین نسبت به اشغال مجدد غزه هشدار داد و گفت که این سناریو دامی سیاسی، امنیتی و استراتژیک برای رژیم صهیونیستی خواهد بود.

در همین راستا، رادیو رژیم صهیونیستی صبح امروز یکشنبه به نقل از منابع نظامی صهیونیستی نوشت که این رژیم به هیچ وجه در تلاش برای تحریف افکار عمومی جهانیان از مقابله نظامی با باریکه غزه نیست آن هم در شرایطی که کشورهای بزرگ می کوشند تا مواضع خود در قبال برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران را مشخص کنند تا بلکه زمینه را برای مذاکراتی که بین این کشورها و ایران پس از 4 ماه به منظور دست یابی به توافق نهایی آغاز خواهد شد، فراهم کنند.

از سوی دیگر ˈعاموس هارئیلˈ ، کارشناس نظامی صهیونیستی در گفتگو با روزنامه هاآرتص تصریح کرد که حمله نظامی علیه نواز غزه در شرایطی که اوضاع کرانه باختری رو به وخامت است و مرزهای اسرائیل با سوریه و لبنان هر روز ناامن تر می شود، به هیچ وجه در راس اولویت های دولت نتانیاهو قرار ندارد.

هارئیل اشاره کرد تا زمانی که مرزهای اسرائیل با نوار غزه به گونه ای ملتهب و ناامن نشده که برای شهرک های صهیونیست نشین واقع در این منطقه خطرآفرین باشد، این رژیم به مصلحت خود نمی بیند که حمله نظامی دیگری را علیه این باریکه صورت دهد و تهدیدات امنیتی تازه ای را برای خود ایجاد کند.

وی تصریح کرد که جنبش حماس نیز در شرایط کنونی که مصر نیز شدیدا باریکه غزه را تحت فشار قرار می دهد، در پی تشدید درگیری ها با رژیم صهیونیستی نیست.

این کارشناس نظامی اسرائیلی خاطر نشان کرد که حماس از آرامش اوضاع در مرزهای غزه برای تقویت توان نظامی و توسعه برد موشک های خود استفاده می کند تا در نبرد آتی بتواند موشک هایی را به عمق اراضی اشغالی شلیک کند.

هارئیل افزود: حماس با هوشیاری و زرنگی کامل از عامل زمان برای تقویت نقاط ضعف خود به منظور فراهم کردن زمینه جهت نبرد آتی با رژیم صهیونیستی استفاده می کند.

مترجمام**1502**1547
کد N32370

وبگردی