آفتاب
رجب طیب اردوغان:

اتهامات مالی علیه دولت به اقتصاد ترکیه ضربه زده است

اتهامات مالی علیه دولت به اقتصاد ترکیه ضربه زده است

نخست وزیر ترکیه امروز با حمله به مخالفان خود گفت اتهامات مالی علیه تجار و دولت ترکیه در روزهای گذشته میلیاردها دلار خسارت به اقتصاد ترکیه وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ ، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی در جمع هواداران خود با حمله به دادستان مسئول تحقیق درباره فساد مالی گفت: اتهامات مالی علیه تجار و مقامات دولتی میلیارد ها دلار به اقتصاد ترکیه خسارت وارد کرده است.

اردوغان 59 ساله که در 2 روز گذشته 10 سخنرانی عمومی داشته است در جمع هواداران خود در شهر آکیسار در غرب ترکیه مخالفان خود را به باندی تبهکار در درون سیستم اداری ترکیه تشبیه کرده و خطاب به آنان گفت: اتهامات شما به اقتصاد ترکیه ضربه می زند و اقدامات متقابل را تشدید می کند.

وی که بعد از بروز بحران اخیر اقدام به عزل و جابجایی 10 نفر از اعضای کابینه خود کرده است در بخشی از اظهاراتش در جمع طرفداران خود گفت: فساد در حزب توسعه و عدالت جایی ندارد و دولت هر کسی را که در فساد دست داشته باشد نخواهد بخشید حتی اگر فرزندان  من باشند.

اردوغان گفت: یک روز آنها گفتند پارک گزی و شیشه ها را شکستند امروز هم می گویند فساد مالی و شیشه ها را می شکنند ، این بازی ها موفق نخواهند بود و پاسخ لازم را در 30 مارس (انتخابات محلی) به آنها خواهیم داد.

وی مخالفان خود را متهم به خیانت به ترکیه با کمک سفته بازان و زمین خواران کرد.

 

 

 

کد N32311

وبگردی