آفتاب
میشل سلیمان:

عربستان سعودی 3 میلیارد دلار به ارتش لبنان کمک می کند

عربستان سعودی 3 میلیارد دلار به ارتش لبنان کمک می کند

رئیس جمهوری لبنان با اشاره به کمک سه میلیارد دلاری سعودی ها به ارتش این کشور از عدم طرح موضوع تمدید دوره ریاست جمهوری خود در ملاقات های خود با سران دیگر کشورها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، میشل سلیمان از همه لبنانی ها خواست حامی ارتش باشند.

رئیس جمهوری لبنان بیان کرد: من قسم خورده ام که حافظ لبنان و اراضی آن در برابر خطراتی که در کمین آن است باشم و مانع از سرایت افراط گرایی و تروریسم به آن شوم. به هیئت گفتگوها پیشنهاد دادم که لبنان را از تبعات بحران منطقه ای به دور نگه دارد. اعلامیه بعبدا که مورد حمایت نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب و بان کی مون دبیر کل سازمان ملل و نیز شورای امنیت است را تنظیم کرده ام و طرح استراتژی دفاع از لبنان در مقابل اشغالگری ها و تجاوزات اسرائیل را ارائه داده ام.

وی افزود: تقویت ارتش رویای همه نظامیان است. من با تماس ها و رایزنی هایی که با سعودی ها به ویژه ملک عبدالله داشتم شرایط را برای حمایت استثنایی از ارتش لبنان به دست آوردم و خرسندم که اعلام کنم ملک عبدالله تصمیم به کمک سه میلیارد دلاری به ارتش لبنان گرفته است که این به ارتش اجازه خرید سلاح جدید و پیشرفته را می دهد.

میشل سلمان بیان کرد: فرانسه در حمایت بین المللی از لبنان نقش مهمی ایفا کرده است و موضوع لبنان مورد گفتگو فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه با ملک عبدالله است. این حمایت بزرگترین حمایت از لبنان و ارتش لبنان است و برای فعال کردن ارتش برای انجام ماموریت هایش کافی است.

رئیس جمهوری لبنان افزود: کمکهای سعودی ها اجازه مسلح کردن و تجهیز ارتش لبنان از سوی فرانسوی ها را می دهد و امیدواریم که پاریس این طرح را به سرعت بپذیرد.

وی بیان کرد: دولت جدید باید در اسرع وقت تشکیل شود. من همواره در همه رایزنی ها به دنبال منافع لبنان بوده ام و هرگز هیچگاه با سعودی ها یا باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و دیگران موضوع تمدید دوره ریاست جمهوری خود را مطرح نکرده ام و آنها نیز این موضوع را با من در میان نگذاشته اند.

این در حالی است که از لبنان خبر به گوش می رسد که محمد رشید قبانی که برای شرکت در مراسم تشییع محمد شطح وزیر دارایی ترور شده لبنان به مسجد الخاشقجی رفته بود پس از اینکه از سوی معترضان محاصره شد با کمک نیروهای ارتش از محل خارج شد.

کد N32223

وبگردی