آفتاب

بررسی وضعیت زائران ایرانی در عتبات عالیات در کمیسیون شوراها

بررسی وضعیت زائران ایرانی در عتبات عالیات در کمیسیون شوراها

وضعیت زائران ایرانی در عتبات عالیات در حاشیه جلسه امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر خجسته با اعلام این خبر افزود: حضور گسترده و غرورآفرین شیعیان جهان در اربعین حسینی و عزیمت هموطنانمان به عتبات عالیات، نیازمند نظم‌دهی و برنامه‌ریزی دقیق و منظم است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، عشق جهان به حسین (ع) را محدود به شیعیان ندانست و گفت: عشق به حسین (ع) عشقی جهانی و محدود به منطقه خاصی نیست و به نظر می‌رسد که ما در این باره نباید با سهل‌انگاری عبور کنیم.

وی توجه به رفاه و امنیت زائران در عتبات عالیات را نکته بسیار مهمی در سیاست خارجی ایران دانست و گفت: این حضور افتخارآفرین نیازمند تامین رفاه و امنیت برای عزیزان زائر می‌باشد که لازم است دستگاه‌های متولی امر از قبیل وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت در این خصوص دقت و همت جدی به خرج دهند.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور افزود: براساس گزارشی که توسط دکتر زاکانی از سفر به شهرهای مقدس نجف و کربلا ارائه شد، مقرر گردید تا گزارشی در این خصوص تهیه و عملکرد دستگاه‌های متولی در اعزام زائران بررسی گردد.

گفتنی است در بخشی از جلسه امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور علیرضا زاکانی، عضو کمیسیون شوراها و نماینده تهران گزارشی از سفر چند روز اخیر خود به عتبات عالیات را به اطلاع اعضای کمیسیون رسانده و از مهمان‌نوازی و خدمات گسترده مردم عراق به زائران ایرانی تقدیر و تشکر نمود.

انتهای پیام

کد N32146

وبگردی