آفتاب

رییس سازمان توسعه تجارت خواستار اجرای مصوبه لغو پیمان نامه ارزی شد

رییس سازمان توسعه تجارت خواستار اجرای مصوبه لغو پیمان نامه ارزی شد

بندرعباس- ایرنا-رییس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان این که لغو پیمان نامه ارزی صادرکنندگان به تصویب رسیده و از سوی معاون اول رییس جمهوری ابلاغ شده است ، خواستار اجرای هر چه زودتر این مصوبه شد.

به گزارش ایرنا ولی الله افخمی راد ، یکشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه هرمزگان در بندرعباس افزود:انتظار می رود وزارت امور اقتصادی و دارایی و گمرک ایران ،هرچه زودتر این مصوبه را اجرایی کنند.

وی بیان کرد:هرچند تحریم ها و به ویژه تحریم های بانکی عرصه را بر صادرکنندگان دشوار کرده اما برخی سوء تدبیرهای داخلی در سال های اخیر موجب تشدید اثر منفی تحریم ها شده است.

افخمی راد ادامه داد: باید با تصمیم های مبتنی بر منطق اقتصادی به شرایط جدید تجارت با کشورهای جهان ورود کنیم.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران افزود:رویکردهای دولت تدبیر و امید که برپایه تنش زدایی و حفظ عزت جمهوری اسلامی استوار شده ،امیدواری ها برای ایجاد تغییر در شرایط اقتصادی را افزایش داده است.

معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود ،ˈرقابت پذیری ˈ را از شاخص های مهم اقتصادی در جهان دانست و گفت:بر اساس مجموعه ای از سیاست ها و عوامل که سطح بهره وری در اقتصاد را مشخص می کند هم ایران در این شاخص جایگاه مناسبی ندارد.

وی اضافه کرد:بر اساس آخرین ارزیابی ها ،رتبه رقابت پذیری ایران در بین 148کشور جهان ،جایگاه هشتاد و دوم است و در خاورمیانه نیز از بین 10کشور ،تنها لبنان بعد از ایران قرار دارد و در سال های 2012 و 2013 میلادی ایران همچنان در جایگاه نهم خاورمیانه در این شاخص قرار گرفته است.

افخمی راد اضافه کرد:هم اینک قطر در رتبه اول ،امارات متحده عربی رتبه دوم و عربستان سعودی رتبه سوم رقابت پذیری خاورمیانه را در اختیار قرار دارند.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد:عمان ،کویت ،بحرین ،ترکیه و اردن نیز در رتبه های بعدی خاورمیانه قرار گرفته اند و ایران نیز پس از همه کشورهای یاد شده است.

معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت اظهارکرد:برای افزایش رتبه رقابت پذیری باید اقتصاد کلان ثبات داشته باشد که لازمه آن ،تقویت زیرساخت ها ،آموزش ،کارایی بازار کالا و کار و همچنین توسعه بازار مالی و کسب مهارت برای کسب و کار است.

در این آیین که نایب رییس اتاق بازرگانی ایران ، استاندار هرمزگان و جمعی از مدیران این استان حضور داشتند از صادرکنندگان و خادمین صادرات هرمزگان تجلیل شد.ک/2

37192/668 /679
کد N32098

وبگردی