آفتاب

وضعیت زائران ایرانی در عتبات عالیات در کمیسیون شوراهای مجلس بررسی شد

وضعیت زائران ایرانی در عتبات عالیات در کمیسیون شوراهای مجلس بررسی شد

تهران-ایرنا-رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت زائران ایرانی در عتبات عالیات در جلسه امروز یکشنبه این کمیسیون بررسی شد.

«امیر خجسته» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: حضور گسترده و غرور آفرین شیعیان جهان در اربعین حسینی و عزیمت هموطنانمان به عتبات عالیات، نیازمند نظم دهی و برنامه ریزی دقیق و منظم است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: عشق جهان به امام حسین(ع) محدود به شیعیان نیست، بلکه عشقی است جهانی و محدود به منطقه خاصی نیست و به نظر می رسد که ما در این باره نباید با سهل انگاری عبور کنیم.

وی توجه به رفاه و امنیت زائران عتبات عالیات را نکته بسیار مهمی در سیاست خارجی ایران دانست و گفت: این حضور افتخار آفرین نیازمند تامین رفاه و امنیت برای عزیزان زائر است که لازم است دستگاه های متولی امر از قبیل وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت در این خصوص دقت و همت جدی به خرج دهند.

وی گفت: بر اساس گزارش علیرضا زاکانی نماینده تهران از سفر به شهرهای مقدس نجف و کربلا، مقرر شد تا گزارشی در این باره تهیه و عملکرد دستگاه های متولی در اعزام زائران بررسی شود.

در این جلسه علیرضا زاکانی نماینده تهران گزارشی از سفر چند روز اخیر خود به عتبات عالیات و مهمان نوازی و خدمات گسترده مردم عراق را به زائران ایرانی ارائه کرد.

سیام**9121**1535
کد N32076

وبگردی