آفتاب
مدیرعامل بانک ملت :

اختصاص 200 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای تامین ماشین آلات معدنی

اختصاص 200 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای تامین ماشین آلات معدنی

تهران - ایرنا - مدیرعامل بانک ملت از تخصیص 200 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای تامین و تولید ماشین آلات معدن و صنایع معدنی از سوی این بانک با ضمانت سازمان ایمیدرو خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی دیواندری عصر یکشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه سه جانبه طرح تامین و تولید ماشین آلات یادشده از سوی سازمان ایمیدرو و صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی و بانک یاد شده، بر ضرورت حمایت از فعالیت های معدنی تاکید کرد.

وی افزود: علاوه بر مبلغ مذکور، بانک ملت 50 میلیارد تومان برای انجام فعالیت های کوچک و متداول صندوق مذکور اختصاص داده است.

دیواندری گفت: براساس این تفاهمنامه یک هزار و 200 دستگاه ماشین آلات مربوطه خریداری می شود و تا پایان سال جاری 120 دستگاه از طریق تسهیلات این بانک تامین خواهد شد.

وی یادآور شد: بخش معدن به طور مستقیم و غیرمستقیم در رشد اشتغال کشور نقشی اثرگذار دارد و با اجرایی شدن این تفاهمنامه شاهد دستاوردهای آن خواهیم بود.

وی خاطرنشان ساخت: بانک ملت براساس این تفاهمنامه منابع ارزی یا ریالی را برای فعالان بخش خصوصی معادن فراهم می سازد.

دیواندری اضافه کرد: طول دوره اجرای این تفاهمنامه دو سال پیش بینی شده و چنانچه لازم باشد قابل تمدید است.

وی ابراز آمادگی بانک مذکور را برای اجرایی ساختن این تفاهمنامه مورد تاکید قرار داد و گفت: همزمان با معرفی معدنکاران از سوی سازمان ایمیدرو، بررسی صلاحیت ها برای اعطای تسهیلات صورت می گیرد.

به گفته دیواندری، سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز آورده خود را در این طرح دارند و انتظار می رود سایر بانک ها نیز به این طرح ملحق شوند.

ایران به عنوان یکی از 10 کشور معدنی شاخص در سطح جهان محسوب می شود که سالانه حدود 400 میلیون تن مواد معدنی استخراج می کند.

اقتصام (3)1559**1558
کد N31982

وبگردی