آفتاب

ایندیپندنت: حاکمان حوزه خلیج‌فارس از طایفه‌گرایی حمایت می‌کنند

ایندیپندنت: حاکمان حوزه خلیج‌فارس از طایفه‌گرایی حمایت می‌کنند

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در مقاله‌ای به حمایت حاکمان اهل تسنن کشورهای حوزه خلیج فارس از کسانی که در فضاهای اینترنتی طایفه‌گرایی را ترویج می‌دهند، اشاره کرد و آن را زمینه وقوع جنگ داخلی فرقه‌ای در جهان اسلام دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در مقاله‌ای با اشاره به اینکه حاکمان سنی مذهب کشورهای حوزه خلیج فارس از انزجار‌طلبی و طایفه‌گرایی در شبکه اجتماعی یوتیوب حمایت می‌کنند، نوشت: عربستان و هم‌پیمانان آن از تبلیغاتی حمایت می‌کنند که عرصه را برای جنگ طایفه‌ای میان اهل تسنن و تشیع باز می‌کند.

در این گزارش آمده است، تبلیغات ضد شیعی که علمای اهل تسنن آن را ترویج می‌دهند و عربستان یا دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس از آن‌ها حمایت می‌کنند، شرایط را برای جنگ طایفه‌ای در تمام جهان اسلام فراهم می‌کند.

ایندیپندنت گزارش داد: بیشترین خشونت‌ها در عراق و سوریه رخ داده است و بیشتر 766 غیرنظامی که در عراق در ماه جاری کشته شده‌اند، از زائران شیعه بودند که در انفجارهای انتحاری اعضای "دولت اسلامی عراق و شام" وابسته به القاعده کشته شده‌اند.

این روزنامه انگلیسی اعلام کرد: درج مطالبی که به طایفه‌گرایی تحریک می‌کند و کشورهای سنی مذهب از آن حمایت می‌کنند، تاثیر بسیاری در ظهور مجدد القاعده در خاورمیانه داشته است و القاعده به حدی قدرت یافته که سیاستمداران در غرب تاکنون نتوانسته‌اند آن را تحت کنترل خود درآوردند.

ایندیپندنت نوشت: شبکه‌های ماهواره‌ای و پایگاه‌های اینترنتی و مطالبی که با حمایت کشورهای حوزه خلیج فارس در یوتیوب و توییتر درج می‌شود، محوری برای گسترش کینه‌های طایفه‌ای در سراسر جهان و همچنین در لیبی، تونس، مصر و مالزی است که شیعیان در این کشورها اقلیت را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

کد N31797

وبگردی