آفتاب
ظریفیان در گفت وگو با ایلنا:

مسئله دانشجویان ستاره‌دار زیبنده‌ نظام نیست

مسئله دانشجویان ستاره‌دار زیبنده‌ نظام نیست

مقرراتی وجود ندارد که فرد به دلیل اشتباهش از حق ذاتی و انسانیش از ادامه تحصیل محروم شود و احیانا اگر کسی چنین حقی را دارد باید مسئله‌اش توسط دادگاه‌های ذی‌صلاح و صالحه رسیدگی شود.

معاون وزارت علوم در دولت اصلاحات مسئله دانشجویان ستاره‌دار را مسئله زیبنده‌ای برای نظام نداست و گفت: دانشجو در صورتی که خطا انجام داده باشند باید کمیته‌های انظباطی هر دانشگاه برایش حکم صادر کند که آن هم در چارچوب مقررات خاصی است نه آنکه دستگاهی بیرون از دانشگاه برایش تعیین تکلیف کند.

غلامرضا ظریفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص سوال نمایندگان مجلس از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر با نگاهی تعاملی به مسئله بنگریم مجلس از جمله وظایفش نقش نظارتی است که اگر به شکلی خوب اعمال شود می‌تواند به شفافیت بیانجامد و به جایگاه اصلی‌اش که در این سال‌ها از آن فاصله گرفته بود دست پیدا کند.
مشاور سید محمد خاتمی با اشاره به اینکه نظام مدیریتی کشور بر اساس تفکیک قوا شکل گرفته است، گفت: هر قوه باید مسئولیت‌های صحیح خود را برعهده بگیرد و اگر این تعامل که بعد از روی کار آمدن دولت جدید و تجارب تلخ هشت سال گذشته شکل بگیرد و ادامه پیدا کند هر قوه می‌تواند بدون دغدغه و ترس از انجام وظایف خود برآید و در غیر اینصورت وزرا برای ادامه فعالیت خود ترس پیدا می‌کنند و نمی توانند وظایف و مطالباتی که از آنها انتظار می‌رود را به خوبی انجام دهند.
معاون وزارت علوم در دولت اصلاحات با بیان اینکه برخورد‌هایی که از سوی مجلس با دولت می‌شود مانع از اعمال وظایف ذاتی وزارت علوم می‌شود، گفت: یکی از شعارهای مهم نظام جمهوری اسلامی تحقق عدالت اجتماعی و دادخواهی بدون نگرانی برای آحاد مردم بوده است.
وی ادامه داد: گروهی به نام دانشجویان ستاره‌دار به دلیل بی‌تدبیری وزارت علوم دولت سابق احساس می‌کنند که حق آنها مورد نادیده قرار گرفته است.
ظریفیان مسئله دانشجویان ستاره‌دار را مسئله زیبنده‌ای برای نظام نداست و گفت: دانشجو در صورتی که خطا انجام داده باشند باید کمیته‌های انظباطی هر دانشگاه برایش حکم صادر کند که آن هم در چارچوب مقررات خاصی است نه آنکه دستگاهی بیرون از دانشگاه برایش تعیین تکلیف کند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: مقرراتی وجود ندارد که فرد به دلیل اشتباهش از حق ذاتی و انسانیش از ادامه تحصیل محروم شود و احیانا اگر کسی چنین حقی را دارد باید مسئله‌اش توسط دادگاه های ذی‌صلاح و صالحه رسیدگی شود.
وی در خصوص کارگروهی که مسئله دانشجویان ستاره‌دار را در وزارت علوم بررسی می‌کند، اظهار داشت: این کارگروه از زمان سرپرستی دکتر توفیقی شکل گرفت که بر اساس وظایفش تعدادی از کار‌شناسان خبره پرونده این دانشجویان را بر اساس قوانین مورد بررسی قرار می‌دهند و در صورت مشاهده  تخلف از سوی دانشگاهی یا نهادی باشیم این کارگروه می‌تواند دانشجوی مورد نظر را به دانشگاه بازگرداند.

کد N31710

وبگردی