آفتاب

همکاری مراکز آموزشی و پژوهشی قم با همایش تعالی معنوی نیروهای مسلح

همکاری مراکز آموزشی و پژوهشی قم با همایش تعالی معنوی نیروهای مسلح

معاون تربیت و آموزش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های مؤسسات و مراکز علمی و پژوهشی قم، از همکاری 16 مرکز آموزشی و پژوهشی علوم انسانی با همایش تعالی معنوی نیروهای مسلح خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدداوود موسوی، معاون تربیت و آموزش سازمان عقیدتی سیاسی و دبیر همایش تعالی معنوی در نشست با مؤسسات آموزشی و پژوهشی قم با اشاره به انگیزه‌های برگزاری این همایش در سطح نیروهای مسلح، گفت: این همایش همسو با منویات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله العالی) برای ارتقای معنویت در بین کارکنان نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش، اظهار کرد: این همایش با هدف نهادینه‌سازی معنویت در بین نیروهای مسلح، تولید ادبیات و نظریه‌پردازی در این خصوص، گفتمان‌سازی و تقویت توسعه معنویت در بین نیروهای مسلح در اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

معاون تربیت و آموزش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین با اشاره به استعداد علمی و پژوهشی که در شهر قم وجود دارد، خاطرنشان کرد: تجارب ارزنده، نیروهای فرهیخته، توانمندی‌های بالا و تنوع رویکردهای مراکز تحقیقی و آموزشی مستقر در قم، نیروهای مسلح را بر آن داشت تا ضمن تکیه بر ظرفیت‌های درون سازمانی خود، رویکرد تعاملی با دیگر سازمان های مرتبط در پیش گرفته و از توانمندهای آنان بهره گیرند.

دبیر همایش تعالی معنوی نیروهای مسلح در ادامه به برخی اقدام‌های انجام شده در دبیرخانه این همایش اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر، کمیته‌های علمی جشنواره شهید بابایی اقداماتی در حوزه تبین نظری موضوع معنویت در بین کارکنان نیروهای مسلح به انجام رساندند که از این جمله می‌توان به تعریف معنویت، شناسایی ابعاد و مولفه‌ها، تعریف عملیاتی و شاخص‌گذاری در بحث معنویت اقدام کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: بهره این اقدام‌ها برای دیگر نهادهایی که در مقوله معنویت دینی دارای دغدغه هستند، قابل استفاده است.

در ادامه نمایندگان مراکز آموزشی و پژوهشی حاضر در نشست، در خصوص موضوع همایش تعالی معنوی نیروهای مسلح به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام

کد N31528

وبگردی