آفتاب
/واکنش دانشجویان به کارت زرد مجلس به وزیر علوم/

یک فعال دانشجویی: نمایندگان مجلس بدانند مردم عملکرد آن ها را مشاهده می‌کنند

یک فعال دانشجویی: نمایندگان مجلس بدانند مردم عملکرد آن ها را مشاهده می‌کنند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان گفت: تجربه نشان داده است که هر گونه تقابل با فضای دانشجویی واکنش متقابل خواهد داشت، حتما دانشجویان در قبال کارت زرد مجلس به وزیر علوم، کارت قرمز به مجلس نشان خواهند داد.

حسن کبیری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: بحث‌های به وجود آمده در وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت خارجه در دولت دکتر روحانی سنگ اندازی عمدی تندروها تلقی می‌شود. در هشت سال گذشته با وجود کارشکنی‌های علنی دولت ، نمایندگان به بهانه‌ی ضربه وارد نشدن به نظام سکوت کردند، سوال اینجاست که با گذشت چند ماه و این همه انتقاد و دو کارت زرد دادن به دو وزارتخانه ضربه وارد کردن به نظام نیست؟

کبیری با اشاره به فضای با نشاط به وجود آمده پس از انتخابات در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: حضور دکتر توفیقی در وزارت علوم به عنوان سرپرست این وزارتخانه نشاط و امید را به فضای دانشگاه و به ویژه دانشجویان انتقال داد، اما به دلیل تدابیر دکتر روحانی آقای فرجی دانا به عنوان وزیر معرفی شدند و فضای با نشاط در بین جامعه‌ی دانشگاهی باقی ماند.

وی با بیان این که سنگ‌اندازی در کار وزارتخانه‌ها از عملکرد مثبت‌شان می‌کاهد، افزود: هر زمان که زمینه پیشرفت برای علم و دانش به وجود می‌آید با جناحی‌گری‌ها این فضا از بین می‌رود. علم و دانش در وزارت علوم باید استمرار داشته باشد، اما این گونه کارشنگی مجلس جلوی استمرار عملکرد مثبت این وزارتخانه را خواهد گرفت.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان، گفت‌: استیضاح برای وزیر علوم یک امر غیر منطقی است؛ چرا که چندین ماه طول می‌کشد تا یک وزیر جدید معرفی شود و برنامه‌ی خود را ارائه دهد و یک عقب افتادگی برای وزارتخانه‌ی علوم فراهم می‌آورد.

این فعال دانشجویی همراهی و همکاری مجلس با دولت را ضروری دانست و گفت: مجلس می‌تواند با کمیسیون‌های خود همکاری مناسبی را با وزارتخانه‌های دولت داشته باشد. کمیسیون آموزش و فرهنگی مجلس می‌تواند مشاور مناسبی برای وزارتخانه‌ی علوم باشد.

وی در پایان با اشاره به تاثیر منفی عدم همکاری دولت و مجلس بر افکار عمومی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس باید بدانند مردم عملکرد آن ها را مشاهده می‌کنند و نسبت به عمل آن‌ها عکس‌العمل نشان می‌دهند و زمانی که حس کنند نمایندگان با دولت منتخبشان رفتار مناسبی ندارند، حتما رو به روی آن‌ها خواهند ایستاد و در دوره‌ی بعد انتخابات مجلس رایشان را تغییر خواهند داد.

انتهای پیام

کد N31494

وبگردی