آفتاب

دومین روز درگیری‌ها در الازهر؛ دانشجویان معترض مصری 3 دانشکده را تعطیل کردند

دومین روز درگیری‌ها در الازهر؛ دانشجویان معترض مصری 3 دانشکده را تعطیل کردند

رسانه‌های خبری از وقوع درگیری‌ مجدد میان دانشجویان حامی اخوان‌المسلمین با نیروهای امنیتی در دانشگاه الازهر و زخمی شدن چند دانشجو خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، شاهدان عینی اظهار کردند: نیروهای امنیتی مصر برای متفرق کردن اعتراضات دانشجویی در دانشگاه الازهر گاز اشک‌آور و تیر هوایی شلیک کردند.

دانشجویان در دانشگاه الازهر در مصاحبه با یونایتدپرس اینترنشنال اظهار کردند: درگیری‌های شدیدی میان دو طرف رخ داده است. دانشجویان اخوان‌المسلمین در اطراف چند دانشکده به سمت نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کرده‌اند. نیروهای امنیتی در مقابل، گاز اشک‌آور شلیک می‌کنند و چند دانشجو بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور مصدوم شده‌اند.

تعدادی از دانشجویان در اعتراض به خشونت نیروهای امنیتی علیه تظاهرکنندگان حامی محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر تجمع کرده و خواهان توقف روند برگزاری امتحانات شدند.

شاهدان عینی خاطرنشان کردند: تعداد بسیاری از نیروهای پلیس که در دانشگاه و خارج از آن مستقر شده بودند، به سمت دانشجویان گاز اشک‌آور شلیک کرده و دانشجویان معترض را در داخل محوطه دانشگاه دنبال کردند.

نیروهای امنیتی مصر برای جلوگیری از ورود تظاهرات دانشجویان از خوابگاه به محوطه دانشگاه شلیک هوایی کردند. نیروهای امنیتی همچنین برای متفرق کردن تظاهرات حامیان اخوان‌المسلمین سه خودروی زرهی مستقر کرده و از تعدادی از سگ‌های آموزش دیده استفاده کردند.

شبکه خبری اسکای نیوز عربی نیز گزارش داد، دانشجویان حامی اخوان‌المسلمین در دانشگاه الازهر دانشکده‌های پزشکی، دندان‌پزشک و علوم را بستند.

روز گذشته نیز در دانشگاه الازهر درگیری‌های شدیدی رخ داد، که بنا به گفته وزارت بهداشت مصر یک کشته و 14 زخمی بر جای گذاشت. حال آنکه اخوان‌المسلمین می‌گوید در جریان این درگیری‌ها دو دانشجو کشته و 200 تن دیگر زخمی شدند.

تلویزیون دولتی مصر گزارش داده بود که هواداران اخوان‌المسلمین روز گذشته دو ساختمان را در دانشگاه الازهر آتش زدند و حدود 60 تن بازداشت شدند.

انتهای پیام

کد N31447

وبگردی