آفتاب

اژه ای: پرونده مرتضوی به قوه قضاییه ارسال نشده/ پاسخ دادستان کل کشور به اظهارات علی مطهری

اژه ای: پرونده مرتضوی به قوه قضاییه ارسال نشده/ پاسخ دادستان کل کشور به اظهارات علی مطهری

دادستان کل کشور با حضور در پلیس آگاهی تهران بزرگ از این مجموعه بازدید کرد تا از روند رسیدگی به برخی از پرونده‌ها در این فرماندهی با خبر شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران، سرهنگ محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران و جمعی از معاونین وی در این دیدار حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای را همراهی کردند.






پاسخ به سخنان علی مطهری


در حاشیه این بازدید، سخنگوی قوه قضائیه در جمع خبرنگاران فتنه 88 را ظلمی بزرگ دانسته و گفت: آنهایی که فتنه را سوءتفاهم می‌دانند دچار تغافل شده‌اند و اگر که نظام به فتنه گران لطف کرده و به مجازات نرسانده این را به پای آن نگذارند که گناه اینها کوچک بوده است.


غلامحسین محسنی اژه‌ای  درباره اظهارات امروز علی مطهری در مجلس گفت: همانطور که می‌دانید، همه مردم نظرشان بر این است که افرادی که در سال 88 آن فتنه بزرگ را بپا کردند گناهشان نابخشودنی است.


وی ادامه داد: اگر که نظام به آنها لطف کرده و به مجازات نرسانده این را به پای آن نگذارند که گناه اینها کوچک بوده است. اینها با گناهی که انجام دادند حیثیت و اعتبار نظام را خدشه دار کردند و اموال مردم و عمومی را به آتش کشیدند، اینها به پایگاه بسیج حمله کرده و مسجد را به آتش کشیدند، دروغ‌ها و افتراهای بزرگی به کشور و انقلاب زدند، به رای مردم که باعث شیرینی کام مردم و تقویت نظام می‌شد جفا کردند و این چیزی نیست که فراموش شود.


دادستان کل کشور گفت: کسی که این موارد را سوءتفاهم برداشت می‌کند دچار تغافل شده است. این چیزی نیست که آن را کوچک بشماریم. این حرف قوه قضائیه و همه مردم است.


گفتنی است امروز علی مطهری، نماینده تهران در مجلس در نطق میان دستور خود علی مطهری خواستار برگزاری محاکمه علنی موسوی، کروبی و احمدی نژاد برای پایان دادن به مساله فتنه شد. (نطق علی مطهری در مجلس)





آخرین وضعیت پرونده مه آفرید خسروی


اژه‌ای درباره اینکه رئیس جمهور روز گذشته در ابلاغی به معاون اول خود دستور شناسایی و مجازات مفسدان اقتصادی و ویژه‌خواران را صادر کرده است آیا قرار است مسئولیت برخورد با این افراد از قوه قضائیه گرفته شده و دولت مسئول رسیدگی به آن باشد، گفت: به طور قطع همانطور که در گذشته نیز گفته بودیم دستگاه قضایی از همکاری دولت برای شناسایی و برخورد با مفسدان و ویژه‌خواران استقبال می‌کند.


وی افزود: می‌دانید که در گذشته هم یکی از مشکلات ما رسیدگی به پرونده برخی از همین افراد بوده است. البته به این نکته توجه داشته باشید که مجازات این افراد در حوزه اختیارات دستگاه قضایی کشور است و به نظر می‌رسد که رئیس جمهور از مطرح کردن این تعابیر قصد و نیت دیگری داشته است.


سخنگوی قوه قضاییه گفت: به هر تقدیر، ما امیدواریم تا با این اقدام بسیار میمون و مبارک رئیس جمهور بتوانیم کسانی که اموال مردم را به ناحق تصاحب کرده‌اند را شناسایی و به سزای عملشان برسانیم.


محسنی اژه‌ای همچنین درباره آخرین سرنوشت رسیدگی به پرونده فساد اقتصادی نیز گفت: محکومان این پرونده در زندان به سر می‌برند و در حال گذراندن دوره محکومیت خود هستند. بخشی از اموال مه‌آفرید خسروی نیز به مزایده گذاشته شده و به فروش رفته و برخی هم نظیر آن شرکت‌های بزرگ مثل فولاد خوزستان هنوز به فروش نرفته است.




پرونده مرتضوی


دادستان کل کشور درباره آخرین وضعیت پرونده سعید مرتضوی هم گفت: این فرد دو پرونده دارد که یکی در دیوان عالی کشور در حال بررسی است و دیگری در دادسرای تهران مفتوح است.


اژه ای گفت: یک بحثی هم در رابطه با تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در مجلس وجود دارد که در این رابطه هنوز پرونده‌ای به دستگاه قضایی ارجاع نشده که در صورت ارجاع قطعاً رسیدگی به آن هم آغاز خواهد شد.



او گفت: پرونده گزارش تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی به قوه قضاییه نرسیده است. 
پرونده تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی نیز هنوز به دستگاه قضایی ارجاع نشده است.




مجازات محاربه


دادستان کل کشور گفت: مجازات سارقینی که سلاح داشته‌اند،‌ مجازات محاربه است.


محسنی‌اژه‌ای در رابطه با دستگیری باند 123 نفره سارقین در تهران، گفت: کسانی که به عنوان مال باخته در این جا حاضر شده‌اند می‌گفتند که مالشان را از دست داده اما بیشتر از آن، امنیت برای آنها اهمیت دارد.


وی گفت: کسانی که به ویژه با سلاح سرد پول مردم را سرقت کرده‌اند می‌توانند به عنوان مفسد و محارب محاکمه و مجازات شوند. من پیگیری می‌کنم تا کسانی که قمه،‌ سلاح و شمشیر داشتند و از طریق تهدید مردم یک محیط را ناامن کرده‌اند هر چه سریعتر به پرونده آنها رسیدگی و مجازات شوند تا برای دیگران عبرت شود.


دادستان کل کشور از مردم نیز خواست تا با پلیس و دادسرا در این زمینه همکاری کنند و اگر اطلاعاتی در این باره دارند را به این مراجع ارائه دهند.


47232

کد N31375

وبگردی