آفتاب
نبویان در صحن علنی مجلس:

منصوبان فرجی دانا در التهاب دانشگاهها نقش داشته اند

منصوبان فرجی دانا در التهاب دانشگاهها نقش داشته اند

نماینده مجلس در اعتراض به انتصابات وزیر علوم گفت: افرادی که منصوب شده اند خودشان در ایجاد التهاب در دانشگاهها در دوره های مختلف نقش داشته اند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، پس از آنکه رضا فرجی دانا درجلسه علنی روز یکشنبه مجلس در قسمت نخست زمان خود پاسخ سوالات نمایندگان معترض به انتصابات اخیر در وزارت علوم را داد، سید محمود نبویان به نمایندگی از سوال کنندگان مواردی را در خصوص انتصابات وزارت علوم مطرح کرد و گفت: در زمان رای اعتماد به فرجی دانا اسم من به عنوان مخالف درآمده بود اما با مشورتی که داشتیم، در مخالفت با وی صحبت نکردم چون میل داشتیم کار دانشگاهها بگذرد و فردی متخصص بیاید و کار را پیش ببرد.

وی ادامه داد: انتصاباتی که مطرح شد برای اعضای کمیسیون آموزش جای سئوال باقی گذاشت. پیشرفت 10 سال اخیر کشور خیلی چشمگیر بوده و ایران مقام 16 علمی دنیا را دارد و دشمن هم به این پیشرفت اعتراف کرده است، از سوی دیگر خانواده ها تمایل دارند که فرزندشان در فضایی آرام در دانشگاهها به تحصیل و کسب علم بپردازد، بنابراین این دو امر، نمایندگان را برای حفظ کشور و حقوق مردم حساس کرده است.

نبویان تاکید کرد: افرادی که منصوب شده اند خودشان در ایجاد التهاب در دانشگاهها در دوره های مختلف نقش داشته اند؛ اولین فرد معاون آموزشی وزارت علوم است، من سابقه وی را دیدم، به گفته رهبر معظم انقلاب از سال 68، دشمن دو 10 سال را برنامه ریزی کرده بود که در 10 سال اول سال 78 و در 10 سال دوم سال 88 است. معاون آموزشی وزیر در فتنه 78 در سمت معاون دانشجویی و در کنار تاجزاده که هم اکنون در زندان است، فعالیت می کرده است.

وی افزود: معاون آموزشی در فتنه 88 هم بوده و در تحصن حضور داشته است. نمایندگان فیلمی از وی دیده اند، این فرد حتی دستگیر هم شده است من نمی دانم انتساب به فتنه یعنی چه وقتی وزیر می گوید من عزل می کنم. این فرد حتی بعداً اعلام کرد که اشتباهی دستگیر شده و بعد آزاد شد.

نبویان اضافه کرد: من خبر دارم یکی از مسئولان نظام برای آزادی وی واسطه شد و بحث عذرخواهی هم نبود و به خاطر همین نکته بود که مجلس ما به وی رای نداد. در کمیسیون آموزش با فرجی دانا این مورد را مطرح کردیم، وی مطرح کرد که برای میلی منفرد استعلام انجام شده و حتی وزیر اطلاعات سابق این استعلام را تایید کرده است اما وزیر علوم می پرسد چه مشکلی وجود دارد؟

عضو کمیسیون آموزش گفت: زاهدی - رئیس کمیسیون آموزش نامه ای خطاب به مصلحی وزیر سابق اطلاعات در این باره نوشت، و مصلحی در جواب این نامه، اعلام کرد: " درباره ادعای فوق به اطلاع می رساند در این باره هیچ استعلامی از وزارت اطلاعات در دوران مسئولیت بنده صورت نگرفته؛ با تشکر حیدر مصلحی مورخ 5 آذر 92.

وی ادامه داد: پس استعلامی از وی صورت نگرفته است و من هم گفتم اصلاً استعلام نیاز ندارد. این شخص می گوید در فتنه بوده و دستگیر هم شده است.

نبویان درباره فعالیت توفیقی در وزارت علوم، اظهار داشت: فرد دوم مشاور عالی فرجی دانا یعنی توفیقی است که در تحصن شرکت و سخنرانی و از متحصنان در فتنه هم تشکر می کند.

وی افزود: توفیقی وقتی در تحصن شرکت می کند خطاب به آنان می گوید: "از شما تشکر می کنم، نظام بدترین سناریو را انتخاب کرده و کشور را در آستانه تزلزل برده است و به رای و شخصیت مردم توجه نکرده است و مسیر انتخابات غلط است. راهپیمایی 25 خرداد یک حماسه بوده که از اول انقلاب تاکنون بی نظیر بوده است، رای موسوی 24 میلیون بوده و نظام آن را دستکاری کرده است."

وی گفت: در زمان سرپرستی این فرد در وزارت علوم، دو تن از مسئولان نظام نزد وی رفتند و خواستند که بگوید اشتباه کرده است اما اصلاً حاضر به پذیرش اشتباه نبوده است.

پاسخهای نبویان به قسمت دوم سخنان فرجی دانا

به گزارش مهر، نبویان پس از استماع دومین قسمت از سخنرانی فرجی دانا، گفت: وزیر علوم گفت که منظور نمایندگان همین دو نفر بیشتر نبوده اند، من به یکی دو اسم دیگر هم اشاره می کنم. وزیر درباره مجتبی صدیقی - معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت که وی استعلام نشده یا استعلامشان مثبت است. من به نمایندگان این استعلام را نشان می دهم و اعلام می کنم از این فرد استعلام شده و بر این اساس: " برابر نظرات مراجع ذی صلاح انتصاب نامبرده به عنوان معاونت دانشجویی وزارت مطبوع به مصلحت نمی باشد."

وی درباره سعید سمنانیان نیز اظهار داشت: سعید سمنانیان - معاون وزیر علوم و رئیس مرکز هیأتهای امنا و هیأتهای ممیزه مرکزی وزارت علوم، در زمان دوم خرداد رئیس دانشگاه تربیت مدرس بود و برای آقاجری جشن گرفت، وی بود که با یک دروغ و استعلام محسن کدیور را جذب کرد. من نظر مراجع ذی صلاح را نسبت به آقای سمنانیان می خوانم: " طبق نظر مراجع ذی صلاح، مشارالیه فاقد صلاحیت به کار گیری در پست مورد نظر است."

نبویان گفت: اینکه وزیر علوم می گوید ما انگ می زنیم، به نظر من این تعابیر خوب نیست و شاید هم بگویم این افراد قبلاً این طور بوده اند.

عضو کمیسیون آموزش همچنین در خصوص مراسمی که 16 آذر در دانشگاه خواجه نصیر برگزار شد اشاره کرد و گفت: آقای فرجی دانا خبر دارید که 16 آذر در دانشگاه ها چه گذشته است؟ من خواهش می کنم دو دقیقه از فیلمی که در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گرفته شده و سران فتنه در آن حضور دارند، در صحن توجه شود. افراد در این مراسم برای سران فتنه، موسوی و بنی صدر کف زدند، در بخش دیگری از فیلم نشان داده می شود که بعد از فوت حضرت امام خمینی(ره) خاتمی وارد می شود که منظور این است خاتمی بعد از ایشان رهبر شده است، آیا این ساختار شکنی نیست؟ حتی علیه مسئولان نظام و حتی خیلی عذرخواهی می کنم خیلی صریح می گویم که علیه مقام معظم رهبری شعارهایی داده شده است. آقای فرجی دانا شما وزیر این نظام هستید. این افراد به دفاع از شما علیه نظام و رهبری شعار داده اند.

به گزارش مهر، بعد از سخنان نبویان این فیلم در صحن مجلس برای نمایندگان پخش شد.

پس از آن نبویان، ادامه داد: آقای فرجی دانا این کارها تحریک فرزندان مردم نیست؟ آیا ساختار شکنانه نیست؟

این نماینده مجلس سپس به اعزام تیمهای بازرسی و نظارت به دانشگاهها توسط وزیر علوم اشاره کرد و گفت: آیا می دانید که برخی از این افراد به دانشگاهها رفته اند و اغشتاش شده است؟ من درباره دانشگاه شهید چمران اهواز مثال می زنم و می گویم که با رفتن این افراد و حضور استادی در بین این تیم، طمع کرده که در دانشگاه جذب شود و به دختران دانشجو زنگ می زند، دختران نامه نوشته اند که امنیت ما سلب می شود؛ فردی با نام ج.علی با همراه همین تیم به دانشگاه آمده است و سال 86 سه سال به خاطر توهین به مقدسات به زندان رفته بود.

وی گفت: در دانشگاه خواجه نصیر امسال فردی به نام ع.پ که سخنرانی کرده اخراجی بوده و معاون فرجی دانا در این جلسه حضور داشته است، فرد دیگری در سخنرانی صفار هرندی به محافظش حمله کرده و وی را به گروگان می گیرند، همچنین فرد دیگری در سخنرانی رحیم پور به دفاع از منافقان بلند می شود در اکثر موارد فتنه حضور داشت.

نبویان درباره روسای دانشگاههای اصفهان و گیلان، گفت: در گیلان، به مراجع امنیتی زنگ زده شده و گفتند که سرپرست فعلی مناسب ریاست نیست حتی در تماس با استاندار گیلان اعلام شده که فرد شایسته نیست و اگر رئیس شود در دانشگاه اغتشاش ایجاد می شود و استاندار اعلام کرد که این امر در اختیارش نیست.

وی در پایان گفت: اگر فرجی دانا باز هم مدارکی خواست بگوید تا من در اختیارش قرار دهم.
 

کد N31371

وبگردی