آفتاب

طرح الزام دولت به غنی‌سازی 60 درصد با بیش از 200 امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شد

طرح الزام دولت به غنی‌سازی 60 درصد با بیش از 200 امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شد

مهر نوشت:

طرح الزام دولت به غنی سازی 60 درصد با بیش از 200 امضاء تحویل هیات رئیسه مجلس شد.

این طرح تاکنون به امضای 201 نفر از نمایندگان مجلس رسیده است که در آن دولت را ملزم می کند تا برای رفع نیازهای حال و آینده در حوزه صنعت، کشاورزی و کشتیرانی تا 60 درصد غنی سازی انجام دهد.

طبق ماده واحده این طرح ودر صورت تصویب دولت موظف است در راستای حفظ رشد علمی کشور و افزایش و تداوم توانمندی‌های داخلی، مطابق با اصول 152 و 153 قانون اساسی، در صورتی که کشورهای مذاکره‌کننده در موضوع هسته‌ای با ایران 1+5 اقدام به وضع هرگونه تحریم جدید و یا تشدید تحریم‌های قبلی و نادیده گرفتن حقوق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نمایند، بلافاصله اقدام عملی در خصوص موارد زیر را انجام و هر سه ماه یکبار گزارش ان را به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

تلاش نمایندگان برای تهیه چنین طرحی پس از اقدامات آمریکا نسبت به توافقنامه ژنو صورت گرفت.

طراحان و موافقان این طرح معتقدند این طرح یکی از تصمیمات بزرگ مجلس نهم خواهد بود. در همین خصوص اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس و موافق طرح مذکور در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با بیان اینکه نمایندگان در بررسی و تصویب این طرح کاملا جدی و پیگیر هستند گفت: ما به طرف غربی اعتماد نداریم و به همین خاطر این طرح را به صورت قانون در می آوریم تا به دولت و تیم مذاکره کننده ابلاغ شود که باید مذاکرات راز این پس بر این اساس این قانون ادامه دهد.

همزمان با تهیه طرح " الزام دولت به غنی سازی 60 درصد" توسط عده ای از نمایندگان مجلس، طرح دیگری نیز توسط برخی نمایندگان به منظور افزایش تعداد سانتریفیوژ ها در حال تهیه است.

/2727

کد N31321

وبگردی