آفتاب
دیلی تلگراف گزارش داد:

تنها موجودی که اوباما را درک می کند/ثبت بدترین سال در پرونده آقای تغییر

تنها موجودی که اوباما را درک می کند/ثبت بدترین سال در پرونده آقای تغییر

یک سال از دومین دوره ریاست جمهوری باراک اوباما می گذرد و سال 2013 را به دلیل موفق نشدن وی در اموری همچون تصویب طرح خدمات درمانی و همچنین کاهش محبوبیت به پایین ترین حد باید بدترین سال در حیات پنج ساله او در کاخ سفید دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی تلگراف، "باراک اوباما"برای گذراندن تعطیلات سال نو به هاوایی رفته و به احتمال زیاد در مدت حضور در این منطقه رئیس جمهور آمریکا تحولات سال 2013 را مرور خواهد کرد و در این میان قطعا "بو" سگ اول کاخ سفید، تنها موجودی خواهد بود که وی را درک می کند.

سال 2013 میلادی را شاید بتوان این طور تفسیر کرد که اوباما در آن بزرگترین دروغ خود را گفت. اوباما پیش از مطرح شدن طرح بیمه خدمات درمانی که قرار بود همه مردم را تحت پوشش قرار دهد سخنان زیادی در مورد آن گفته و اعلام کرده بود که طرح خود را حتما به تصویب می رساند، اما خودداری کنگره از تصویب آن و همچنین تعطیل شدن دولت آمریکا برای دو هفته سبب شد که اوباما از پافشاری در مورد طرح خود صرف نظر کند.

به گزارش مهر، البته اوباما در مورد وعده ای که به خانواده های قربانیان تیراندازی سندی هوک داده بود نیز نتوانست کار خاصی انجام بدهد و سلاح گرم همچنان به راحتی در آمریکا خرید و فروش و حمل می شود.

این در حالی است که محبوبیت اوباما برای اولین بار در تاریخ پنج ساله زمامداری او در کاخ سفید به کمتر از 50 درصد رسیده که این خود یک فاجعه است. پیش از این فقط محبوبیت جرج بوش پسر بود که به کمتر از 50 درصد رسیده بود.

اوباما در سال 2013 همچنین وعده خروج تمام نیروهای آمریکایی از افغانستان را داد، اما در اواخر سال خبرهایی در مورد فشار واشنگتن بر کابل برای امضای توافقنامه امنیتی و باقی ماندن ارتش ایالات متحده در این کشور جنگ زده منتشر شد.

اما شاید بتوان تنها وجهه مثبت دولت اوباما در سال 2013 میلادی را، سیاست خارجی آن دانست. اموری که مسئولیت آن به "جان کری" سپرده شده و نحوه استقبال از او در کشورهای مختلف نشان می دهد که سیاست خارجی کاخ سفید در این یک سال تقریبا موفق بوده است.

کد N31291

وبگردی