آفتاب

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به دولتی‌ها

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به دولتی‌ها

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور امروز توسط ضرغام صادقی یک عضو هیأت رئیسه مجلس قرائت شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن این تذکرات به شرح زیر است:

**موسوی‌لارگانی نماینده فلاورجان به رئیس جمهور: لزوم برخورد قاطع با صحبت‌های استاندار یزد در خصوص عزاداری امام حسین(ع) و عذرخواهی ایشان از عزاداران حسینی، به وزای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و رئیس جمهور: تسریع در حل مشکلات صنعت دامپروری استان اصفهان و به وزیر ورزش و جوانان: لزوم برخورد قاطع با آئین‌نامه جدید کمیته ملی المپیک که دست‌کاری آن شائبه سیاسی دارد.

**خجسته نماینده همدان به وزیر امور اقتصادی و دارایی: لزوم بهره‌مندی از افراد کارآمد و متخصص در مدیریت‌های عالی بیمه‌ای کشور.

**افتخاری و میرگلوبیات نمایندگان تهران و ساوه به وزیر آموزش و پرورش: از نصب‌های غیرکارشناسی و به کارگیری نیروهای ناکارآمد و با گرایش‌های خاص سیاسی و برکنار کردن افراد متعهد و متخصص و کارآمد پرهیز شود

**طیب‌زاده نوری نماینده تهران به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:‌ برخورد با روزنامه متخلف "قانون" درباره مخالفت با احکام اسلامی مصرح در قرآن کریم

**سلیمانی نماینده تهران به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت رعایت شأن و مقام معلم در بیانات وزیر آموزش و پرورش و پرهیز از توهین به معلمان در رسانه‌ها

**فلاحی‌باباجان نماینده اهر و هریس به وزیر صنعت، معدن و تجارت: علت صدور دستور تعطیلی کارخانه‌های هیدراته و مس مزرعه شهرستان اهر علی‌رغم وجود مصوبات قانونی.

**شیری نماینده هشترود به وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات: تعداد 51 روستا فاقد تلفن ثابت است و با جهان خارج هیج ارتباطی ندارند

**حسینی نماینده قائمشهر و سوادکوه به وزیر راه و شهرسازی: وضع نامطلوب سرویس‌دهی در قطار ساری مشهد و افزایش قیمت کرایه با توجه به شرایط سخت مردم و نابسامانی وضع راه‌های استان و منطقه سوادکوه و جویبار، همچنین عدم اجرای تعهد پیمانکار بخش خصوصی در راه‌اندازی بندر امام خمینی(ره) شهرستان فریدون کنار،‌ به وزیر ورزش و جوانان: دلیل نابسمانی و چندگانگی در انتخابات فدراسیون ورزشی و حذف پیشکوستان ارزشمندی همچون محمد طالقانی از کشتی پهلوانی چیست؟

**منصوری نماینده لنجان به وزیر راه و شهرسازی: عدم تخصیص اعتبار جهت راه‌های روستایی شهرستان لنجان، همچنین عدم تخصیص اعتبار جهت پروژه راه بین اصفهان و چهارمحال و بختیاری در شهرستان لنجان، به وزیر نیرو: تکمیل پروژه فاضلاب شهری در حوزه انتخابیه و تکمیل پروژه آب‌رسانی، به وزیر صنعت، معدن و تجارت: چرا طبق مصوبه دولت قبل تعرفه واردات خودرو که باید سالانه 5 درصد کاهش یابد متوقف شده است؟

**شریعت‌نژاد نماینده رامسر به وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت: تسریع در خرید مرکبات جهت ذخیره‌سازی و تسهیل صادرات بازار مرکبات در مصرف داخلی جهت حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان.

**جباری نماینده بندرلنگه به وزیر راه و شهرسازی: عدم توجه به مسیر ارتباطی در شهرستان‌های بندرلنگه.

**مددی نماینده میانه به وزیر کشور: حل مشکل بافت فرسوده شهرستان میانه، به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: حل مشکل تأمین مالی بیمارستان‌های شهرستان میانه، به وزیر راه و شهرسازی: تعیین تکلیف راه‌های روستایی مصوب سال 90، به وزیر ورزش و جوانان: تعیین تکلیف استادیوم 5 هزار نفری شهرستان میانه.

**حسینی، علیپور، جعفرزاده نمایندگان قائمشهر و رشت به وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت: تسریع در خرید مرکبات شمال و پیگیری مشکلات آنان و رسیدگی به زندگی کشاورزان و باغداران شمالی که در خطر است.

**تذکر 14 تن از نمایندگان به وزیر دفاع: انگیزه عدم اجرای ماده 44 برنامه در خصوص رزمندگان چیست و چرا کارشکنی می‌شود؟

**قاضی‌پور نماینده ارومیه به وزیر آموزش و پرورش: تسریع در پرداخت طلب معلمان جهت بابت آموزش و تصحیح اوراق دانش‌آموزان و ‌تسریع در پرداخت هزینه غذای خوابگاه‌های شبانه‌روزی، به رئیس جمهور: تسریع در اجرای اولین مصوبه هیأت دولت درباره احیا و نجات دریاچه ارومیه.

**بزرگواری نماینده کهگیلویه به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: نارضایتی از کمبود عمل جراحی در بیمارستان دهدشت.

**جعفری نماینده بجنورد به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: علت دستور معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد کشور در منع یکی از شخصیت‌های نظام برای سخنرانی در دانشگاه آزاد بجنورد.

**اربابی نماینده ایرانشهر به وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی: برخورد با اختلاس‌های مالی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و همچنین علت قلع و قمع پرسنل شبکه‌های بهداشت و درمانی حوزه انتخابیه توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان.

**کارخانه‌ای نماینده همدان به وزیر جهاد کشاورزی: تلاش جدی جهت تحول اساسی در ساختار نظام تشکیلاتی کشاورزی کشور در راستای عبور زودگذر از کشاورزی سنتی به مکانیزه

**منصوری نماینده لنجان به وزیر اقتصاد و امور دارایی: علت اخذ مالیات کمرشکن از مسکن مهر چیست؟

**خجسته نماینده همدان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: توجه به افزایش چتر حمایتی بیمه تأمین اجتماعی

انتهای پیام

کد N31248

وبگردی