آفتاب

دستیار ویژه رییس‌جمهور در بازدید از درمانگاه خیریه ارامنه:واژه اقلیت را نمی‌پسندم

دستیار ویژه رییس‌جمهور در بازدید از درمانگاه خیریه ارامنه:واژه اقلیت را نمی‌پسندم

دستیار ویژه رییس‌جمهور صبح امروز در جریان بازدید از درمانگاه خیریه اودیسیان (درمانگاه ارامنه در نارمک) در جمع مسئولان و پرسنل این خیریه، اعلام کرد که هدیه رییس‌جمهور به این درمانگاه بنا به پیشنهاد وزیر بهداشت، کمک یک میلیارد تومانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین فریدون در ابتدای سخنان خود با اشاره به همزمانی این ایام سالروز تولد حضرت مسیح (ع) و سال نوی میلادی و تبریک این ایام به هموطنان ارمنی، گفت: واژه اقلیت را نمی‌پسندم و به نظرم مناسب است که برای این دوستان از واژه ایرانی غیرمسلمان استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به زندگی مسالمت‌آمیز مسلمانان و غیرمسلمانان با یکدیگر در ایران،تصریح کرد: زندگی مسالمت‌آمیز مسلمانان و غیرمسلمانان با یکدیگر در ایران بهترین الگو برای منطقه پرآشوبی است که ما در آن زندگی می‌کنیم.

دستیار ویژه رییس‌جمهور با بیان این‌که در ایران مسلمانان و غیرمسلمانان با احترام، با عقاید و مراسم‌های مختلف یکدیگر برخورد می‌کنند، یادآورشد: دکتر روحانی عنایت خاصی به این ایامی که در آن قرار داریم داشتند و همان‌طور که از رسانه‌ها نیز مشاهده کردیم چند روز قبل به دیدار خانواده شهدای ارامنه رفتند.

وی با اشاره به فداکاری‌های ارامنه در دفاع مقدس، گفت: این نشان می‌دهد که ما همه در روزگار سخت و گرفتاری‌ها در کنار هم هستیم و عقاید و آداب و رسوم مختلف مانع اتحاد ما نیست.

فریدون تاکید کرد: در ادامه این نگاه به پیشنهاد آقای هاشمی وزیر بهداشت قرار شد کمکی به حل گرفتاری‌های این درمانگاه داشته باشیم و هدیه رییس‌جمهور به این درمانگاه بنا به پیشنهاد وزیر بهداشت یک میلیارد تومان است.

به گزارش ایسنا، پس از پایان سخنان دستیار ویژه رییس‌جمهور، سرژیک آزاریان رییس هیات امنای این درمانگاه خیریه، گفت: در این ایام بچه‌های ما منتظرند تا ببینند بابا نویل برای آنها چه هدیه‌ای می‌آورد و ما نیز از هدیه رییس‌جمهور اطلاعی نداشتیم و خیلی برای ما غیرمنتظره بود.

وی در ادامه از رییس‌جمهور به خاطر چنین کمکی تشکر و قدردانی کرد.

همچنین در این مراسم روبرت بیگلریان نماینده ارامنه نیز خطاب به حسین فریدون و وزیر بهداشت، گفت: سلام ما را به رییس‌جمهور برسانید و حسن و ظن ایشان تشکر و تقدیر کنید.

بر اساس این گزارش، گفتنی است در سال 82 ساختمان کنونی این خیریه که پیش از این در خیابان سمیه بوده به پایان رسید و در سال 1383 مجوز فعالیت گرفت. اودیسیان بنا به گفته مسئولان این خیریه یک دانشجوی 24 ساله بود که بر اثر بیماری آپاندیس فوت کرد و سپس خانواده وی جهت گرامیداشت یاد او این خیریه را با عنوان وی ایجاد کردند.

در مراسم بازدید از درمانگاه اودیسیان علاوه بر حسین فریدون دستیار ویژه رییس‌جمهور، هاشمی وزیر بهداشت، پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، روبرت بیگلریان نماینده ارامنه و تعدادی از مقامات شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران و شمال و ... حضور داشتند و رییس هیات امنای این خیریه توضیحات لازم را در جریان بازدید از بخش‌های مختلف این خیریه ارائه کرد.

همچنین در جریان این بازدید با حضور دستیار ویژه رییس‌جمهور و وزیر بهداشت، لوح تقدیری به رییس هیات امنای این خیریه اهدا شد.

انتهای پیام

کد N31247

وبگردی