آفتاب
نظر دو شخصیت عراقی درباره پیشنهاد جهان عاری از خشونت ایران/

منطقه با تحقق پیشنهاد رییس جمهور ایران به ثبات و آرامش خواهد رسید

منطقه با تحقق پیشنهاد رییس جمهور ایران به ثبات و آرامش خواهد رسید

بغداد - ایرنا-دو شخصیت عراقی، در خصوص طرح پیشنهادی دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد جهانی عاری از خشونت، از آن به عنوان طرحی یاد کردند که با تحقق آن منطقه خاورمیانه روی آرامش و ثبات را به خود خواهد دید.

سعد المطلبی عضو برجسته ائتلاف دولت قانون و نیز از اعضای شورای شهر بغداد، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، این طرح دکتر روحانی را دارای ویژگی های فراگیر و قابل اجرا دانست و گفت: ما این پیشنهاد را در راستای منافع ملی عراق ارزیابی می کنیم.

وی تاکید کرد که همکاری میان ایران و عراق در همه سطوح می تواند باعث برقراری ثبات و امنیت در عراق و منطقه شود.

به گفته المطلبی، تعامل میان کشورها و همکاری های جمعی چه در سطوح منطقه ای و چه بین المللی نتایج مثبتی خواهد داشت و در نهایت به جهانی امن تر برای همه بشریت می انجامد.

عبدالحسین عطفوان از نمایندگان پارلمان عراق نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، این پیشنهاد را در راستای منافع ملی عراق توصیف کرد و گفت: این طرح دکتر روحانی تصویری کاملا واضح و روشن از نگاه ایرانیان به حقوق بشر و آرمان هایشان برای ایجاد جهانی امن برای همه را به نمایش گذاشته است.

وی تصریح کرد: ارائه چنین طرح ها و پیشنهادهای جهان شمولی از ایرانی ها خیلی دور از ذهن نیست.

نماینده پارلمان عراق، واکنش کشورها را در مواجهه با این طرح ایران جالب دانست و گفت: بالاترین رای را کشورها به این پیشنهاد دادند. مخالفت رژیم صهیونیستی خیلی عجیب نیست، اما برخورد برخی کشورهای اسلامی برای ما عجیب بود و عیب تلقی می شود، چرا که این پیشنهاد پایه صیانت و حفاظت از انسان ها در مقابل خشونت و جنگ افروزی و برقراری صلح و ثبات، بویژه در خاورمیانه خواهد بود.

خاورم**1770**1586
کد N31220

وبگردی