آفتاب

محجوب: قانون الزامی برای مطبوعات در چاپ جوابیه گزارش تفحص مجلس در نظر نگرفته است

محجوب: قانون الزامی برای مطبوعات در چاپ جوابیه گزارش تفحص مجلس در نظر نگرفته است

نماینده مردم تهران نسبت به تعیین عادلانه حداقل دستمزدها و شکایت از مطبوعات در باب چاپ گزارش تحقیق و تفحص مجلس تذکر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علیرضا محجوب در تذکر شفاهی خود در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت شهادت امام حسن مجتبی(ص) و امام رضا(ع) گفت: به زمان تعیین میزان دستمزد کارگران نزدیک می‌شویم در سال گذشته حداقل شش درصد و به تخمین دقیق‌تر 11 درصد از تورم به حقوق کارگران اضافه شد.

وی ادامه داد: سایت مرکز آمار 51 درصد افزایش قیمت موادغذایی را برای امسال نشان می‌دهد و تقریبا 35.9 درصد تا آبان ماه برای امسال را نشان می‌هد. با توجه به این مسئله درخواست می‌کنیم در تعیین حداقل دستمزد با توجه به وضعیت دشوار به داد کارگران و سفره‌های آنها برسید.

محجوب اضافه کرد: نکته دوم، بحثی است که این روزها در باب شکایت از مطبوعات در باب چاپ گزارش تحقیق و تفحص مطرح است؛ گزارش تحقیق و تفحص،‌گزارش رسمی مجلس تلقی می‌شود. در آئین‌نامه داخلی نیز دقت کردیم و هیچ کجا جایی برای جوابیه و الزام‌آور آن وجود ندارد.

نماینده مردم تهران در پایان گفت: به محاکم توصیه می‌کنیم که به آئین‌نامه دقت کنند و در دعوت از روزنامه‌ها و تکلیف آنها به درج جوابیه دقت داشته باشند که قانون الزامی برای آنها حکم نکرده است.

انتهای پیام

کد N31151

وبگردی