آفتاب

6 شهر ترکیه شاهد تظاهرات ضد دولتی بود/پلیس استانبول به تظاهرکنندگان حمله کرد

6 شهر ترکیه شاهد تظاهرات ضد دولتی بود/پلیس استانبول به تظاهرکنندگان حمله کرد

آنکارا- پلیس شهر استانبول ترکیه برای متفرق کردن تظاهرکنندگان کرد که در این شهر تظاهرات ضد دولتی برگزار کرده بودند به خشونت متوسل شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری دوغان، پلیس ضد شورش ترکیه در استانبول برای متفرق کردن تظاهرکنندگان به سمت آنها گلوله پلاستیکی شلیک و معترضان و دانشجویان کرد نیز مواد آتش زا به سمت پلیس پرتاب کردند.

این تظاهرات ضد دولتی به مناسبت دومین سالگرد حمله هوایی نیروی هوایی ترکیه به شماری از کردها در منطقه اولودره در جنوب شرقی این کشور که منجر به کشته شدن 34 نفر از اکراد شد ، صورت گرفت.

جنگنده های نیروی هوایی ترکیه با احتمال اینکه افراد یاد شده از عناصر ˈ پ.ک.کˈ هستند ، منطقه را بمباران کردند.

حمله هوایی ترکیه به منطقه اولودره در استان شیرناک در نزدیکی مرز ترکیه با عراق در سال 2011 میلادی ،سی وچهار کشته برجا گذاشت.

شهرهای ازمیر ، آنتالیا، مرسین ، شیرناک و جیزه نیز دیروز شاهد تظاهراتهای مشابه در دومین سالگرد بمباران اولودره بود.

دیروز هزاران نفر از کردهای ترکیه در ˈاولودرهˈ گرد هم آمده و کشته شدن 34 جوان کرد بر اثر بمباران هوایی نیروی هوایی ترکیه را محکوم کردند.

اهالی قصبه ابتدا به گورستان قربانیان رفته و سپس با اجتماع در میدان بزرگ اولودره و سر دادن شعار اقدام نیروی هوایی ترکیه را محکوم کرده و آن را قتل عام دانستند.

ˈصلاح الدین دمیرتاشˈ رهبر حزب صلح و دموکراسی در سخنرانی خود دولت اردوغان را مسوول این واقعه دانست و اعلام کرد که اگر مقصرین این کشتار به دادگاه معرفی نشوند، کردها هیچ گاه نخواهند توانست به دولت ترکیه اعتماد کنند.

خاورم ** 2010**230**1586
کد N31097

وبگردی