آفتاب
بشار اسد در نامه‌ای به پاپ:| 132683

مبارزه با تروریسم در موفقیت هر گونه راه حل مسالمت‌آمیز تعیین کننده است

مبارزه با تروریسم در موفقیت هر گونه راه حل مسالمت‌آمیز تعیین کننده است

رئیس‌جمهوری سوریه پایان تروریسم در سوریه را منوط به توقف هر گونه حمایت نظامی، مادی، لجستیکی از گروه‌های تروریستی توسط کشورهای حامی ترویسم در سوریه دانست.

«بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در نامه‌ای به پاپ «فرانسیس اول» رهبر مسیحیان جهان، مبارزه با تروریسم را عامل موفقیت هر گونه راه حل برای بحران سوریه دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار، اسد در این نامه که توسط «جوزف سوید» وزیر مشاور در دولت سوریه به «پترو پارولین» اسقف اعظم و نخست‌وزیر واتیکان تحویل داده شد، تشکر رهبران و ملت سوریه را از موضع گیری‌های پاپ درباره اوضاع سوریه و موضع روشن‌ وی درباره تجاوز به این كشور، ابلاغ کرد.

اسد در این نامه تاکید کرد که حل بحران در سوریه از طریق گفت‌و‌گوی ملی میان سوری‌ها و با رهبری سوریه و بدون دخالت خارجی صورت می‌گیرد.

رئیس‌جمهوری سوریه ملت این كشور را تنها صاحب حق قانونی برای تعیین آینده کشور و انتخاب رهبران آن از طریق صندوق‌های رای دانست.

وی تصریح کرد كه با توجه به این اصل، دولت سوریه آمادگی خود را برای مشارکت در کنفرانس بین‌المللی ژنو۲ اعلام می‌كند.

اسد در نامه خود به پاپ تاکید کرد کرد که مبارزه با تروریسم که شهروندان سوری را هدف قرار داده، در موفقیت هر گونه راه حل مسالمت‌آمیز برای بحران در سوریه تعیین‌کننده است.

رئیس‌جمهوری سوریه پایان تروریسم در سوریه را منوط به توقف هرگونه حمایت نظامی، مادی و لجستیکی از گروه‌های تروریستی توسط کشورهای حامی ترویسم در سوریه دانست.

وی همچنین پایان تروریسم در سوریه را مشروط به توقف پناه دادن و آموزش تروریست‌ها توسط برخی کشورهای همسایه سوریه و دیگر کشورهای منطقه و خارج از منطقه دانست.

در نامه اسد به پاپ همچنین آمده است که دولت سوریه بر انجام وظایف قانونی خود در حمایت از همه شهروندان سوری از هر دین و نژاد از جنایت‌های باندهای تکفیری اصرار دارد؛ باندهایی که منازل شهروندان، مدارس وعبادتگاه‌ها را هدف قرار می‌دهند.

کد N31007

وبگردی