آفتاب

سالک: پرورش، عابدی عارف و مجتهدی متقی بود

سالک: پرورش، عابدی عارف و مجتهدی متقی بود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: علی اکبر پرورش عابدی عارف و مجتهدی متقی بود که همواره یار و یاور امام و انقلاب بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، حجت الاسلام احمد سالک امروز (یکشنبه) در مراسم تشییع پیکر سید علی اکبر پرورش، اظهار کرد: فقدان استاد پرورش، ضایعه‌ای برای مردم اصفهان و کشور است. ایشان با پشت سر گذاشتن چندین سال بیماری، سختی‌ها را هموار نمود اما لحظه‌ای کفر نکرد و همیشه خداوند را شاکر بود.

وی افزود: در این مدت که ایشان مریض بود، همیشه به فکر اسلام، انقلاب و مردم بود و در یک کلام مرحوم پرورش عابدی عارف و مجتهدی متقی بود.

سالک تصریح کرد: علی اکبر پرورش همواره یار صدیق انقلاب و یاور امام (ره) بود به گونه‌ای که حاضر بود جان خود را در راه اسلام و ولایت فدا کند. قبل از هرچیز او بنده صالح خدا بود که در عمق قرآن کاوش می‌کرد و به زیبایی آیات قرآنی را تفسیر می‌نمود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرحوم پرورش در راستای تربیت افراد متقی کوشید و انسان‌های زیادی را پرورش داد، افزود: همیشه دعای کمیل ایشان در مسجد سید اصفهان برپا بود. بنده بیش از 10 سال با ایشان در یک خانه زندگی می‌کردم و همیشه آن را فردی متقی یافتم. به طوری که در هنگام اذان ایشان اتاق را ترک و در حیاط خانه با خدای خود مناجات می‌کرد.

سالک با بیان اینکه درس عرفان از مکتب اهل بیت(ع) را آموخته بود، گفت: پرورش همیشه با صدای بلند اشک می‌ریخت و اذان می‌گفت. اذان صبح ایشان هیچ‌وقت ترک نشد. بنده مخلص خدا بود.

وی افزود: استاد پرورش قبل از انقلاب در زندان‌های رژیم ستم‌شاهی اولین شکنجه‌ها را تحمل کرد، اما لحظه‌ای از مبارزه با طاغوت کوتاه نیامد. وقتی پیام دکتر بهشتی به او رسید، لحظه‌ای در کمک به انقلاب تردید نکرد و تسلیم ولایت بود. در تظاهرات اصفهان، بزرگترین اجتماع در میدان امام برگزار شد و استاد پرورش در این میدان سخنرانی آتشینی علیه رژیم شاه ایراد کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قبل از انقلاب خانه آیت‌الله طاهری، منزل مبارزه با رژیم شاه شده بود، که استاد پرورش به نشانه اعتراض به دستگیری آیت‌الله طاهری سخنرانی تندی ایراد کرد.

وی با بیان اینکه پرورش با دشمن شناسی علیه استکبار کوشید و در صحنه انقلاب حضور پیدا کرد و عشق قلبی به امام (ره)، امت و مقام معظم رهبری داشت، خاطرنشان کرد: استاد پرورش در خبرگان قانون اساسی نقشی بی‌بدیل ایفا کرد به گونه‌ای که در تصویب طرح ولایت فقیه کوشید و لحظه‌ای در یاری به ولایت درنگ نکرد.

به گزارش ایسنا؛ تا ساعتی دیگر پیکر سید علی اکبر پرورش در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام

کد N30956

وبگردی